در پی اقدام موهن و سیاسی جشنواره فیلم کن در توجه به فیلم ضعیف و موهوم عنکبوت مقدس و جریحه‌دار شدن باورها و اعتقادات شیعیان جهان، گروه امور سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در محکومیت این اقدام، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در محکومیت اقدام ضد اعتقادی در جشنواره کن

متن این بیانیه به شرح زیر است :
 
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ اللّهِ فِی أَرْضِهِ، وَحُجَّتَهُ عَلَی عِبادِهِ
عشق مقدس ما به عنکبوت کَن غبار نگیرد، که او آفتاب لایتناهی است بر عالم و عالمیان.

تارهای ریشه در حقد و کین، به تصور خود تصویر می‌تنند بر فرای فرهنگ و هنر این مرز و بوم و باور و اعتقاد مردمانش، بی خبر از سستی خانه لرزانشان.
غریو شادی و یوم فرحت نااهلان بر پنجه زدن به رخ شاه خراسان را، هیچ هنرمند اهل معرفتی خریدار نباشد و سوداگری دوسر غبن و زیان را که ایمان دهی و شهرت برچینی، بر هیچ سینماگر آزاده‌ای پسند نیفتد.

سینماگر هنرمند ما از جوان تا کلان، تکیه بر تار عنکبوت صله و خلعت جشن پاره‌های سیاسی و اغوای غرض‌ورزانه بیگانگان نمی‌زند، که او بر دامان مادر با مهر آن رئوفی قد کشیده که در هر تنگنا و سختی و در هر محدودیت و دشواری، دل گره می‌زند بر تار فرش‌های حریمش، طوق الفت می‌بندد بر ضریح شریفش و پناه می‌جوید بر آن عشق  مقدس با زمزمه نام عزیزش.

هیاهو و غریو پوچ و هیچ عنکبوت سیرتان خواهد گذشت و آنچه می‌ماند، تأسف و تنفر است از این مبادله شرافت و دئانت و یقین می‌رود نتیجه بصیرت و هوشمندی جامعه سینماگران فرهیخته در ایران اسلامی، به‌ویژه نان و نمک‌ خوردگان حریم رضوی، تبیین این دشمنی‌ها و تحرکات خصمانه معاندان باشد.

و ایمان راسخ است که سنت تغییرناپذیر الهی بر پهنه عالم برقرار و ماندگار بوده و همواره دل‌های تشنه حقیقت، از چشمه هدایت حق سیراب خواهند شد.
 

کبوتری که به شوق تو لانه می سازد
از آسمان تو خود را جدا نمی سازد
کسی که عاشق توست، قانع است و می‌داند
که عشق با همه کس بی‌بهانه می سازد

 

تارهای عنکبوت شیطان؛ کجا می تواند نور خورشید گنبدت را پنهان کند؟

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در پی اهدای جایزه به این فیلم ضد دینی و ضد ایرانی پیامی را در فضای مجازی منتشر کرد.

در متن پیام وی آمده است:

 انگور های زهرآلود مامون روزی گلوله توپ روس شد روی گنبدت، روزی گلوله تفنگ رضاخانی روی سینه نمازگزار گوهرشادت، روزی انفجار کینه دشمن تا خون عاشقانت جاری شود در طواف ضریحت، روزی چاقوی داعش در قلب زائرت  و حالا دوربینی شده است در دست بنی عباس و بنی امیه! 

تارهای عنکبوت شیطان؛ کجا می تواند نور خورشید گنبدت را پنهان کند؟

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.