مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اعتبارات اشتغال زایی کمیته امداد این استان در سال جاری به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است .

افزایش اعتبارات  اشتغال زایی  کمیته امداد خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر یک‌روزه به شهرستان تایباد، کمک به تامین مسکن را  بهترین خدمت دانست و افزود: با خانه دارشدن افراد، مشکل وسیعی از جامعه‌ و مردم حل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در صورتی که نهادهای مرتبط در حوزه ساخت مسکن همکاری کنند، آمادگی داریم مقدمات خانه دار شدن  خانواده های تحت حمایت عائله مند را فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه اعتبار اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی در سال جاری  به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته، افزود: اعتبار اشتغال در شهرستان تایباد در سال پیش ۱۸ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است و در صورت جذب کامل ، این آمار قابل افزایش است.

وی از همراهی خوب بانک ها در تخصیص اعتبارات اشتغال گفت و ادامه داد:  برای افزایش سرانه اعتبارات اشتغال از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاداتی ارائه داده شده است.

سلم آبادی، با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۰ بیشترین سهمیه جهیزیه اهدایی با ۱۶۸سری  مربوط به شهرستان تایباد است، اعلام کرد: جهیزیه های اهدایی شامل قلم کالای اساسی زندگی بود.

همچنین در این دیدارها فرماندار تایباد گفت: حضور افرادی مثل شما در کمیته امداد خراسان رضوی نیاز بود تاارائه خدمات به محرومین و مددجویان به شایستگی صورت گیرد.

مهدی دونده به برخی از مشکلات شهرستان تایباد اعم از حضور افراد فاقد اسناد هویتی و عائله مند اشاره داشت‌ و افزود: امیدواریم با همکاری  دستگاه ها بتوانیم در حد توان از این خانواده ها دستگیری کنیم.

وی مسکن را نیاز خاص دانست و اعلام کرد: در صورت برنامه ریزی منسجم در این حوزه می توان از آسیب های اجتماعی  کاست.

وی یادآور شد: در حوزه اشتغال برای افراد نیازمند غیر مددجو نیز  اقدامات جدی داشت.

در ادامه، حجت الاسلام حسین ملکی امام جمعه اهل تشیع تایباد ضمن تشکر از عملکرد خدمات کمیته امداد، بر رصد و نظارت تسهیلات اعطایی حوزه اشتغال تاکید کرد.

همچنین، مولوی غلام نبی توکلی امام جمعه اهل سنت نیز به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد یا با درصد پایین تاکید داشت‌.

در ادامه، حجت الاسلام مرتضی محدثی، رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) ضمن تشکر از کمیته امداد، بر روند همکاری ها همچون سابق تاکید کرد.

شایسته ذکر است: در این سفر یک‌روزه مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ضمن بازدید از یک طرح اشتغال مددجویی در جمع امدادگران شهرستان حضور پیدا کرد و از نزدیک با آنها به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.