شاید اگر بعد از جشن قهرمانی استقلال نشست خبری میان سرمربی آبی‌ها و رسانه‌ها برگزار می‌شد، مجیدی بعد از مواجهه با سؤال‌هایی درباره آینده کاری‌اش با استقلال ناچار به پاسخگویی می‌شد.

دوئل «رحمتی» و «نکونام»

اما معمولاً رسم است در روزهایی که جشن قهرمانی برگزار می‌شود، نشست خبری از برنامه کاری حذف می‌شود که همین تصمیم هم اتخاذ شد وسرمربی استقلال رخ دررخ خبرنگاران ننشست تا درباره این سؤال مهم پاسخگو باشد.

مجیدی بعد از جشن قهرمانی نیز ترجیح داد در محیطی قرار نگیرد که با خبرنگاران مواجه شود، به همین دلیل سرمربی استقلال این سؤال بزرگ را مسکوت باقی گذاشت تا نه تنها تب احتمال جدایی‌اش از استقلال فروکش نکند، بلکه از باشگاه الوصل امارات به عنوان یکی از جدی ترین گزینه‌های سرمربی استقلال برای فعالیت درفصل آتی یاد شود.
تصمیمی که شاید از دیدگاه حرفه‌ای کاملاً به سود فرهاد مجیدی باشد. مجیدی می‌داند فضای کار در باشگاه استقلال به حدی سخت و چالش برانگیز است که حتی شاید هیچ زمان دیگر نتواند دراین باشگاه جام قهرمانی را بدست آورد. او قطعاً درمعادلات خود این دشواری را مورد نظر قرار داده که باب مذاکرات غیرمستقیم با تیم خواهانش درامارات را باز کرده است. مضاف برآن مربیگری در امارات برای فرهاد یک انتخاب بسیار ایده‌آل است که او را بعد ازسه، چهار فصل پرهیاهو همکاری با استقلال در محیطی آرام قرار خواهد داد.
از سویی مجیدی همیشه این فرصت را خواهد داشت که به استقلال بازگردد چون او با جام قهرمانی از این باشگاه جدا شده و این هم می‌تواند از نگاه حرفه‌ای یک راهبرد منطقی باشد.
در عین حال اما ممکن است استقلال به واسطه این جدایی با آسیب‌هایی مواجه شود، چون شنیده می‌شود مصطفی آجورلو نیز سودای رفتن به فدراسیون فوتبال درسردارد . کمی قبل تر درباره جانشینی برخی گزینه‌ها به جای مصطفی آجورلو خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شد و حتی نام برخی مدیران قدیمی نیز به گوش رسید اما مهم تر از مسئله مدیریت که وزارت ورزش به سرعت آن را حل خواهد کرد، موضوع انتخاب سرمربی است تا استقلال از گردونه رقابت برای قهرمانی دوباره در فصل آتی عقب نماند. ضمن اینکه شرکت آجورلو در انتخابات صرفاً به منزله حضور قطعی او درفدراسیون فوتبال نیست.
اما لازم است استقلال به سرعت با سرمربی جدید فعالیت خود را درلیگ شروع کند. در این میان دو گزینه شانس واقبال بیشتری برای مربیگری دراستقلال دارند. گزینه اول جواد نکونام است که در تیم فولاد عملکرد مطلوبی را از خود به جا گذاشته و سال‌ها پیش به عنوان بازیکن در تیمی که آجورلو مدیرعاملش بود فعالیت می‌کرد. گزینه بعدی سید مهدی رحمتی است که او نیز با فعالیت مستمردرلیگ به شدت آبدیده شده و به لحاظ کاراکتر و شخصیت از صلاحیت کافی برای جانشینی فرهاد برخوردار است. او در مشهد و در اراک کارنامه خوبی داشت و تا فینال جام حذفی هم پیش رفت. از میان این دو گزینه به طور قطع یک نفر به عنوان سرمربی استقلال برگزیده خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد مدیرعامل باشگاه استقلال هر گزینه‌ای باشد به سراغ مربیان خارجی نخواهد رفت.

خبرنگار: حمیدرضاعرب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.