مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چالش‌های امروز در حوزه حجاب و عفاف به خاطر این است که فهم درستی از مخاطب یعنی دختر و پسر نوجوان وجود ندارد.

مشاور وزیر ارشاد: فهم نادرست از مخاطب عامل چالش در حوزه حجاب و عفاف است

به گزارش قدس آنلاین، عاطفه خادمی روز یکشنبه در روز پایانی هفتمین دوره توانمندسازی مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد قم در مشهد، ابراز کرد: با نگاه صرفا کنترلی و هدایتی نمی توان با نوجوان چه در خانه و اجتماع به نتیجه رسید، بلکه ساز وکار آن فهم درست از ویژگی های مخاطب است.

وی با بیان اینکه نسخه کلی سیاست‌گذاری های کلان و تعمیم دادن برای کل جامعه بدون فهم از میدان اثرگذار نیست، گفت: حواس ما باید باشد با چه جنس و مخاطبی در ارتباط هستیم و در این زمینه باید منطقی و عقلانی فکر کنیم.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه زیست بوم هم با یکدیگر فرق دارد، افزود: به عنوان مثال نوجوان منطقه خوزستان یا کردستان با منطقه شمال یکی نیست و برای فعالیت باید جنس عملیات در مساجد خوزستان یا کردستان با استان های دیگر متفاوت باشد.

وی اظهار کرد: برای صحبت در مورد جوانان اولین مورد ضروری، شناخت مساله است و همچنین بدانیم شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه چگونه است. یکی از خطاها در برخورد با مخاطب، عدم اشراف و آگاهی نسبت به ویژگی آنها است، در حالیکه اگر مخاطب را خوب بشناسیم، ادامه مسیر راحت است.

خادمی بیان کرد: خانواده، دوستان، آموزش، فضای شغلی و علما از اثرگذاران بر فضای تربیتی هستند.

وی افزود: وضعیت نوجوانان در موقعیت کنونی سیال است و بعضی باور دارند چیزی برای از دست دادن ندارند و برای نسلی که می خواهد آینده‌ساز باشد، قرار گرفتن در چنین وضعی خوب نیست.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آسیب های عاطفی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و مذهبی از جمله مواردی است که نوجوانان با آن روبه‌رو هستند، افزود: در نیاز جنسی که برای نوجوانان در حال شکل‌گیری است، ببینیم در بستر تحولات اجتماعی و در فضای بی‌ضابطه فضای مجازی چگونه می‌خواهد هدایت و راهبری شود.

خادمی با اشاره به رواج بی قاعدگی در فضای مجازی، اظهار کرد: این همه در حوزه آسیب ها سرمایه گذاری و کار می‌شود، باید ببینیم از کجا داریم ضربه می‌خوریم. اکنون فضای مجازی عامل همه آسیب ها شناخته شده است، لذا با این وضعیت چرا نباید صیانت از فضای مجازی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با نوجوانان ارتباط‌گیری و تعامل همراه با اخلاص مهم و اثرگذار است.

هفتمین دوره توانمندسازی مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد قم با عنوان آفاق اندیشه و شعار مسجد کانون تربیت و تبیین با حضور ۲۰۰ نفر از نخبگان و فعالان فرهنگی مساجد قم از ۱۲ خرداد به مدت چهار روز در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.