هواشناسی خراسان رضوی در خصوص بارشهای رگباری که از چهارشنبه هفته جاری تا پایان روز دوشنبه هفته آتی در استان فعال می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار سطح زرد هواشناسی برای خراسان رضوی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی، از ساعات بعدازظهر  فردا چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار به نواحی شمال شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی ضمن افزایش شدت وزش باد و ابرناکی شاهد وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق که در نواحی مستعد به صورت بارش تگرگ به ویژه در نیمه شمالی استان و برای بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب استان خواهد بود.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه با توجه به حجم و گستره بارش‌ها ایجاد روان‌آب، سیلاب در این نواحی از استان دور از  انتظار نخواهد بود، آمده است: برهمین اساس پیامد عملکرد این  سامانه جوی، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق در نیمه شمالی، بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب استان در روز چهارشنبه تا روزهای ابتدایی هفته آینده با احتمال آبگرفتگی و روان‌آب پیش بینی می شود.

این اطلاعیه می افزاید: وزش باد نسبتا شدید تا شدید به ویژه در نواحی بادخیز همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و با احتمال بروز خسارت در خراسان رضوی خواهد بود.

در این اطلاعیه ضمن هشدار نسبت به کاهش نسبی دما در روزهای جمعه و شنبه توصیه شده است تا ضمن عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی در زمان فعالیت سامانه مذکور خودداری شود. همچنین تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی ناشی از وزش باد شدید به عمل آید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.