افزایش ناباورانه رقم قرارداد فوتبالیست‌ها و مربیان ایرانی به یکی از چالش‌های بزرگ مدیران باشگاه‌های لیگ برتری تبدیل شده است.

قراردادهای کمرشکن در لیگ برتر

به گزارش قدس آنلاین، افزایش ناباورانه رقم قرارداد فوتبالیست‌ها و مربیان ایرانی به یکی از چالش‌های بزرگ مدیران باشگاه‌های لیگ برتری تبدیل شده است.

تا حدی که ممکن است در فصل آتی رقابت‌های لیگ برتر میزان جوان‌گرایی تیم‌های شهرستانی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند و تنها چند تیم بتوانند با در اختیار داشتن ستاره‌های نامدار فوتبال ایران در مسابقات حاضر شوند. شاید باورپذیر نباشد؛ اما پایین‌ترین رقم پیشنهادی بازیکنان درجه ۲ و ۳ فوتبال ایران برای عقد قرارداد برای یک فصل رقمی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان است که این مبلغ برای بازیکنان ملی‌پوش حدود ۱۷ میلیارد تومان و برای لژیونرهای برگشتی به لیگ ایران حدود ۲۰ میلیارد تومان به بالاست!

یک مدیر باشگاه لیگ برتری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس می‌گوید: بازیکنی به سراغ وی آمده که جزو بازیکنان خوب لیگ گذشته نیز به حساب نمی‌آید؛ اما می‌تواند به موفقیت تیم ما کمک کند، اما وقتی رقم پیشنهادی او و آپشن‌های وی را شنیدم کلاً قید ادامه مذاکره با وی را زدم!

وی که تمایلی به ذکر نامش ندارد، گفت: آقای بازیکن می‌گوید اگر تمرینات تیم در تهران باشد یک رقم دریافت می‌کنم، اگر در شهرستان باشد طبیعتاً رقم افزایش پیدا می‌کند. برای شروع مذاکرات نیز حدود ۲ میلیارد تومان پاداش می‌خواهد! برای قراردادش حدود ۱۳ میلیارد و برای آپشن‌های مختلف نزدیک به ۵/۴ میلیارد، در کنار این موارد یک دستگاه آپارتمان مبله با زیر بنای ۱۸۰ متر می‌خواهد و چنانچه در شهرستان ساکن شود برای همسر و فرزندانش راننده اختصاصی می‌خواهد! طبیعی بود که من پس از مطالعه این شرایط فقط به او بگویم با شما تماس خواهیم گرفت!

اظهارات تکان دهنده این مدیرعامل را مهدی تارتار سرمربی فعلی ذوب آهن اصفهان نیز تا حدودی تأیید می‌کند و در این خصوص می‌گوید: رفتار برخی مدیران باعث شده بازیکنان هر ساز دلشان می‌خواهد بزنند و هر شرط و شروطی را تعیین کنند و اگر ما قبول نکنیم قطعاً باشگاه‌های متمول اقتصادی این پیشنهادها را با جان و دل خواهند پذیرفت.

اما این مسئله صرفاً به بازیکنان معطوف نمی‌شود، همین شرایط برای مربیان موفق و با ارزش لیگ برتر نیز وجود دارد، مثلاً گفته می‌شود یک سرمربی نام آشنا برای خودش و همکارانش که تعداد آن‌ها کم هم نیست رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بابت سال گذشته دریافت کرده که این رقم امسال به ۱۳۵ میلیارد افزایش پیدا کرده است.

یکی دیگر از مربیان نام آشنای فوتبال نیز که حرف و حدیث‌های بسیار زیادی در خصوص روابط ناسالم میان مدیر برنامه‌های او و برخی بازیکنانش وجود دارد، حدود ۴۰میلیارد تومان بابت دو سال دستمزد دریافت کرده است.

با این شرایط تصور کنید تیم‌های متوسط و ضعیف لیگ از نظر مالی با چه بحرانی مواجه خواهند بود. به عنوان مثال مجتبی حسینی سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید با وجود اینکه بسیاری از تیم‌های لیگ برتری دارای بازیکن چند ده میلیاردی هستند ما بازیکن ۵۰ میلیون تومانی داریم که مجبوریم با پول خودمان برای او استوک بخریم.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.