معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت:‌ سه شرکت کاغذ با ارز دولتی وارد خواهند کرد، کتاب‌های کپی و آثاری که در اولویت موضوعی وزارتخانه نباشند،‌ کاغذ دریافت نمی‌کنند.

کتاب‌هایی که در اولویت موضوعی وزارت ارشاد نباشند، کاغذ دریافت نمی‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به در دسترس قرار گرفتن ارز کاغذ گفت:‌ شرکت‌های واردکننده به بانک معرفی شدند،‌ ارز را دریافت کردند و بر اساس آن ثبت سفارش انجام شده است و منتظر دریافت محموله‌ها هستیم.

وی با اشاره به رقم ارز دریافتی افزود: ۴۰ میلیون دلار ارز به حوزه نشر و مطبوعات اختصاص یافته است که از این میان ۲۰ میلیون دلار به حوزه نشر تعلق دارد.

احمدوند ادامه داد:‌ شرکت‌های واردکننده در یک فرایند توسط نهادهای نظارتی و مرتبط انتخاب شدند. شرکت‌های مختلفی پس از انتشار فراخوان اعلام آمادگی کردند اما در نهایت سه شرکت انتخاب شدند و قرار است کاغذ را وارد کنند.

وی در خصوص حذف ناشرنماها از دایره دریافت‌کنندگان کاغذ دولتی گفت:‌ ناشرانی که می‌خواهند کاغذ دریافت کنند، عنوان و شمارگان کتاب را در سامانه ثبت می‌کنند، پس از آن بررسی‌ها آغاز می‌شود.کتاب‌هایی که کتابسازی باشند،‌ از روی آثار دیگری کپی شده باشند، کیفیت بالایی نداشته باشند یا در اولویت موضوعی وزارتخانه نباشند کاغذ دریافت نخواهند کرد.

احمدوند در پاسخ به این پرسش که اولویت موضوعی وزارتخانه چیست؟ گفت:‌ در قانون تشکیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مواردی حمایتی ذکر شده است،‌ طبق این فهرست اولویت‌های موضوعی وزارتخانه در حوزه نشر نیز مشخص است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.