وزیر راه و شهرسازی گفت: علت حادثه قطار مشهد - یزد توسط تیم سوانح وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن که در محل حادثه حضور دارند، به‌طور دقیق بررسی می‌شود و بعد از بررسی دقیق، گزارش آن به مردم اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی: علت حادثه خروج قطار پس از بررسی دقیق اعلام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین رستم قاسمی که روز چهارشنبه به همراه وزیر کشور در محل حادثه خروج قطار مسافری از ریل در شهرستان طبس حضور یافت، ضمن تسلیت به ملت ایران به‌ویژه خانواده جانباختگان در جمع خبرنگاران افزود: آنچه معلوم است در این منطقه به دلیل وضعیت آب و هوایی پیمانکاران راه‌آهن شب‌ها کار می‌کنند که مسیر را تعمیر یا بازسازی کنند.

وی گفت: طبق روال گذشته شرکت‌های پیمانکاری که با راه‌آهن قرارداد دارند، این مسیر را بازسازی می‌کنند و گویا در این مسیر ساعت ۴:۳۰ امروز عملیات اجرایی تمام و کارگاه تعطیل می‌شود، بعد از آن ۲ قطار باری از دو سمت این مسیر را طی کردند و قطار حادثه‌دیده، قطار سومی است که باید این مسیر را می‌رفته و بعد از تعطیلی کارگاه‌ها اجازه عبور قطار را می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برخورد با بیل مکانیکی علت اصلی حادثه بوده که اول به لوکوموتیو و سپس به واگن‌ها بعدی برخورد می‌کند و براساس گزارش اولیه که به من ارائه شده به دلیل اینکه لوکوموتیو سانحه می‌بیند و شیشه‌ها جلو با بیل برخورد می‌کند، قطار ترمز کرده و اینها عواملی است که باعث ایجاد این حادثه شده است.

وی تصریح کرد: آنچه به‌صورت کلی مشخص بوده، خطای انسانی است که بیشتر از طرف راننده بیل مکانیکی بوده و اینکه چرا و چگونه باید بررسی دقیق‌تری صورت گیرد.

قاسمی گفت: کمیسیون بررسی سوانح ریلی به محل اعزام شده و تمامی ابعاد حادثه از جمله مقصران این بخش و اشکالاتی که در مسیر به وجود آمده در حال بررسی است لذا به‌زودی مقصران حادثه معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: امدادرسانی و اقداماتی که باید انجام می‌شد از ساعت اولیه وقوع حادثه آغاز شد و علاوه بر تخلیه و انتقال مصدومان و جانباختگان و بقیه مسافران این قطار، در حال حاضر نیروها در حال بازگشایی مسیر هستند.

رئیس جمهور امروز در گفت‌ و گوی تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، استاندار یزد و فرماندار طبس پیگیر آخرین وضعیت مصدومان و بازماندگان حادثه ریلی طبس شد و دستوراتی برای بررسی علل حادثه صادر کرد.

آیت الله رئیسی در جلسه امروز صبح هیات دولت و پس از اطلاع از ابعاد مختلف این حادثه به وزیران کشور و راه و شهرسازی ماموریت داد تا علل خروج قطار از ریل را بررسی و با عوامل بروز چنین حوادث تلخی برخورد شود تا دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۱ نفر جان باختند.

"رستم قاسمی" وزیر راه و شهرسازی و "احمد وحیدی" وزیر کشور به همراه استاندار یزد ظهر امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد طبس شدند و سپس در محل حادثه حضور یافتند.

استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.