نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زیارت موثرترین ابزار توسعه معارف دینی است، بنابراین در حوزه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ زیارت هر چقدر هزینه و سرمایه‌گذاری شود، ارزشمند است.

 زیارت موثرترین ابزار توسعه معارف دینی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در اختتامیه جشنواره تولیدات رادیویی زیارت در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی (صبا) افزود: افرادی که در ترویج و توسعه فرهنگ زیارت تلاش می‌کنند، نقش مهمی در این عرصه داشته و مجاهدان بزرگ فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه هیچ عملی به اندازه زیارت مثمر ثمر به نتایج فردی و اجتماعی نخواهد شد، گفت: بهترین مسیر در ارتباط با ذات مقدس پروردگار از طریق امام رضا (ع) انجام می‌پذیرد و  این امر بزرگترین نقش زیارت نیز به شمار می‌رود.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: رادیو زیارت به عنوان یکی از ارکان ترویج فرهنگ زیارت، جایگاه ویژه ای در توسعه شخصیت اهل بیت به خصوص امام رضا ع دارد که باید امواجش در تمام کشور و حتی خارج از مرزهای بین المللی که شیعیان این امام رئوف حضور دارند تسری یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مسئله زیارت نقطه اتصالی است که انسان را از حوزه بشری خویش وارد عرصه عبودیت ذات پروردگار می‌کند و توجه به آن باید از سوی صدا و سیما و اهالی رسانه با حداکثر توان و خدمت انجام گیرد.

آیت الله علم‌الهدی گفت: رادیو زیارت باید مقدمه ایجاد شبکه زیارت باشد، چرا که با احداث این شبکه، مردم همیشه در صحن و سرای حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت.

زیارت آسان و سریع در دستور کار است

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: آماده هر نوع کمک در ترویج موضوع زیارت در زندگی مردم هستیم و تلاش داریم با اقدامات سازنده، زیارت آسان و سریع را برای عاشقان امام رضا (ع) فراهم کنیم.

 یعقوبعلی نظری افزود: اثر بخشی اجتماعی و روانی امر زیارت بسیار حائز اهمیت است که در همه ابعاد باید توسعه یابد.

وی ادامه داد: وجود امام رضا (ع) یک منبع پر فیض است که رسانه‌های تخصصی از جمله رادیو زیارت می تواند در ترویج و توسعه ابعاد مختلف زیارت این امام رئوف نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.