رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در واکنش به تجاوزات اخیر ترکیه به شمال این کشور، گفت: دولت بغداد باید هرچه سریعتر تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار تجاوزات ترکیه به شمال عراق را اتخاذ کند.

المالکی: دولت هرچه سریعتر تجاوزات ترکیه به شمال عراق را متوقف کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سومریه نیوز، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز پنجشنبه به سلسله تجاوزات نظامی ترکیه به شمال این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، رئیس ائتلاف دولت قانون در این خصوص گفت: دولت بغداد باید هرچه سریعتر تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار تجاوزات ترکیه به شمال عراق را اتخاذ کند.

المالکی عنوان کرد: واقعیت این است که تداوم تجاوزات ترکیه به خاک عراق در اقلیم کردستان و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به دنبال این تجاوزات، به روابط میان آنکارا و بغداد آسیب شدیدی وارد می سازد.

رئیس ائتلاف دولت قانون همچنین در پایان ضمن هشدار جدی به مقامات آنکارا، تصریح کرد: اگر حملات و تجاوزات ترکیه به خاک عراق تکرار شود، بغداد در موضع خود تجدیدنظر خواهد کرد و اقدامات لازم برای جلوگیری از این تجاوزات را انجام می دهد.

گفتنی است، چندی پیش جنگنده های ارتش ترکیه در جدیدترین اقدام تجاوزکارانه خود مناطقی در شمال عراق را بمباران کردند که به دنبال آن، تعدادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند. پیشتر بغداد اعلام کرده بود که در صورت تداوم حملات ترکیه، از این کشور در شورای امنیت شکایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.