سخنگوی رسمی قسد از آمادگی این نیروها برای مقابله با هر حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه خبر داد.

موضع گیری قسد درباره نحوه مقابله با حمله احتمالی ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، العربی الجدید در گزارشی درباره قصد ترکیه برای انجام عملیات سیاسی علیه قسد در شمال سوریه به موضع گیری «آرام حنا»، سخنگوی رسمی قسد پرداخته است.

سخنگوی رسمی قسد با اشاره به آمادگی این نیروها برای مقابله با هر حمله نظامی ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن گفت: قسد تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه نیست. اقدامات لازم در طول خطوط تماس با گروهای وابسته به ارتش ترکیه در شمال سوریه انجام شده است و نیروهای ما همه تحرکات میدانی تحریک کننده را رصد می کنند. نیروهای ما آمادگی خود را افزایش داده اند و توان وارد کردن ضربات غافلگیرکننده علیه دشمن را دارند.

وی تاکید کرد: عملیات نظامی پیشین منجر به کوچاندن صدها هزار نفر از ساکنان بومی این مناطق شد که زمینه را برای تلاشهای ترکیه در جهت تغییر بافت جمعیتی منطقه فراهم کرد؛ دستاورد هرگونه عملیات نظامی از لحاظ امنیتی و انسانی با عملیات گذشته تفاوتی نخواهد داشت.

حنا گفت که نیروهای سوریه دموکراتیک توان انجام ماموریت خود در مقابله با عملیات جدید ترکیه را دارند. این نیروها تجارب جنگی دارند.

وی در خصوص واکنش آمریکا به تهدیدات ترکیه برای عملیات نظامی گفت: موضع ها نسبت به قبل مثبت تر است. اما این حرف ها مانع طمع ترکیه نمی شود و کافی نیست.

سخنگوی قسد اظهار کرد: نیروهای ما امیدوار بودند که موضع روسیه نسبت به تهدیدات، نقض‌ها و تخلفات ارتش اشغالگر ترکیه و متحدانش مثبت‌تر از آنچه هست باشد، نیروهای ما در حال مذاکره با روسیه هستند تا سازوکاری مشترک برای جلوگیری از عملیات برنامه ریزی شده از طریق نقش روسیه به عنوان ضامن پیدا کنند.

حنا خاطر نشان کرد که قسد براساس انگیزه های ملی که ما را ملزم به دفاع از سرزمین در برابر حملات اشغالگران می کند با دولت در ارتباط است. دولت امکانات و پتانسیل هایی دارد که معادلات میدانی جنگ را می تواند تغییر دهد. ارتباط با دولت دمشق از طریق کانال‌های ارتباطی نظامی انجام می‌شود و این ارتباط فقط شامل عقب راندن نیروهای اشغالگر (با اشاره به ارتش ترکیه) می‌شود.

وی افزود: قسد حامی ثبات منطقه است. ما از گفتگوی ملی با دمشق و سازوکاری برای تضمین تفاهمات صلح با ترکها بر اساس اصول حسن همجواری حمایت می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.