معاون پارلمان اروپا گفت که کی‌یف باید استانداردهای اتحادیه اروپا را به طور کامل اجرا کند و نباید الحاق آن عجولانه انجام شود.

مقام بروکسل: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نباید عجولانه انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، «کاتارینا بارلی» معاون پارلمان اروپا گفت که اتحادیه اروپا نباید اوکراین را با عجله به عضویت خود درآورد.

به گزارش «راشا تودی»، بارلی شنبه (۱۸ ژوئن) گفت: نباید الحاق عجولانه وجود داشته باشد. وقتی به عضویت اتحادیه اروپا درآیید، دیگر کنار گذاشته نمی‌شوید.

او در اشاره به مجارستان که دولت محافظه‌کار آن از سوی بروکسل به تخریب حاکمیت قانون متهم شده، گفت: از همه مهمتر این است که معیارهای الحاق، مانند ثبات نهادی، اقتصاد بازار کارآمد و حاکمیت قانون به طور کامل رعایت شوند.

کمیسیون اروپا روز جمعه توصیه کرد که به اوکراین وضعیت نامزدی اعطا شود که اولین گام در مسیر طولانی عضویت است. این تصمیم در جلسه هفته آینده نهایی خواهد شد.

بارلی گفت که از نامزدی اوکراین حمایت می‌کند اما بار دیگر بر معیارهای عضویت در اتحادیه اروپا تاکید کرد. او همچنین خواستار «برخورد برابر» با سایر کشورهایی که برای پیوستن به این بلوک رقابت می‌کنند مانند مولداوی شد. 

اواخر فوریه، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از اتحادیه اروپا خواست تا کی‌یف را از طریق یک روند سریع به عضویت خود درآورد و استدلال کرد که این کشور «لایق» پیوستن به این بلوک است. این درخواست کی‌یف بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین مطرح شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.