تا روز گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر از زائران کشورمان وارد سرزمین وحی شده‌اند که بخش اعظمی از زائران وارد فرودگاه مدینه شده‌ و پنج شب را در این شهر اقامت دارند. همچنین بخش دیگری از زائران از فرودگاه جده وارد کشور عربستان شده‌اند.

۱۱ هزار زائر ایرانی حج تمتع تاکنون به عربستان سعودی اعزام شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در مسجد شجره از نزدیک با زائرانی که از مدینه منوره قصد عزیمت به مکه مکرمه را دارند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه مسجد شجره میقات عاشقانی است که از مدینه به سوی مکه رهسپار می‌شوند گفت: زائران در این محل لبیک گویان عازم مکه مکرمه می‌شوند که برای همه این عزیزان آرزوی زیارتی همراه با معنویت و عشق را داریم.

حسینی افزود: تا روز گذشته بیش از ۱۱ هزار زائر وارد سرزمین وحی شده‌اند که بخش اعظمی از این عزیزان وارد فرودگاه مدینه شده‌اند و ۵ شب را در این شهر اقامت دارند؛ بخش دیگری از زائران نیز از فرودگاه جده وارد کشور عربستان شده‌اند.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه نیمی از زائران مدینه قبل و نیمی دیگر مدینه بعد هستند تاکید کرد: عزیمت زائران مدینه قبل به مکه مکرمه از روز گذشته آغاز شده و امروز هم ادامه یافته است و در طی روزهای آتی نیز به ترتیب زائرانی که ۵ شب را در مدینه اقامت کرده‌اند، بعد از احرام بستن در میقات شجره عازم مکه می‌شوند تا عمره تمتع به جای آورند.

حسینی با اشاره به اقدامات اجرایی در حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: با وجود زمان بسیار اندک برای اقدامات اجرایی و تاخیر در زمان اعزام عوامل به عربستان، تمامی کارها به خوبی و در مدت زمان محدود انجام گرفت و هیچ مشکلی در راستای تغذیه، تدارکات و نقل وجود ندارد و همکاران به صورت جهادی تمام کارها را به پیش برده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به منظور پیگیری و نظارت بر اقدامات اجرایی دست اندرکاران عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ از آشپزخانه بین راهی بازدید به عمل آورد و درجریان روند طبخ و توزیع غذا قرار گرفت.

حسینی و دیگر اعضای ستاد مدینه منوره از نزدیک آشپزخانه محمدیه و نحوه بسته بندی غذا و انتقال آن به اتوبوس زائران را مورد بررسی قرار دادند و از کیفیت طبخ آن اطمینان خاطر حاصل کردند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تغذیه یکی از مهمترین بخش‌های مربوط به سفر زائران محسوب می‌شود گفت: در حج تمتع امسال تمامی اقدامات اجرایی به ویژه راه‌اندازی آشپزخانه متمرکز با وجود زمان بسیار اندک، به خوبی انجام گرفت.

رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: همکاران واحد تغذیه و آشپزخانه متمرکز در طی روزهای گذشته بابت راه‌اندازی و پیشبرد اقدامات اجرایی، عملکردی جهادی انجام داده‌اند که این اقدامات قابل تقدیر است.

حسینی افزود: میانگین سنی زائران ما ۵۳ سال است که باید به ذائقه اکثریت افراد توجه ویژه‌ای شود و تغذیه را براساس شرایط آب و هوایی و ذائقه آنها طبخ و توزیع کرد؛ ضمن اینکه ساعت توزیع غذا و نظم آن نیز حائز اهمیت است که از دست اندرکاران اقدامات اجرایی به ویژه در حوزه آشپزخانه‌ها تشکر می‌کنیم.

 غذای بین راهی زائران مدینه قبل در ۱۸ کیلومتری این شهر و در آشپزخانه محمدیه و با هماهنگی واحد تغذیه و تدارکات در ستاد مدینه منوره آماده و به محض انتقال زائران به سمت مکه مکرمه، این غذا تقدیم آنها می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.