نتایج حاصل از یک نظرسنجی جدید حاکی از این است که اکثر آمریکایی‌ها خواهان اعلام «اتهام جنایی» و مجرم شناخته شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین امریکا درمورد واقعه تروریستی ۶ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) حمله به کنگره هستند.

اکثر آمریکایی ها خواهان اعلام جرم علیه دونالد ترامپ هستند

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای خبری آمریکایی هیل با انتشار این خبر، نوشت: بنابر نظرسنجی مشترک «ای بی سی نیوز» و «اپسوس» (ABC News-Ipsos)، ۵۸ درصد از پرسش شوندگان خواهان اعلام اتهام جنایی علیه دونالد ترامپ بر سر این حادثه شده اند.

بنابراین گزارش، نتایج این نظرسنجی که روز گذشته (یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱) انتشار یافت، تنها ۴۰ درصد نظری مخالف داشتند.

براساس این نظرسنجی، ۴۶ درصد از پرسش شوندگان معتقدند که ترامپ نقش بسیار پررنگی در حمله  (هواداران سفید پوست ترامپ) به ساختمان کنگره آمریکا داشته است.

 شبکه خبری سی ان ان ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ با پوشش خبر کمیته تحقیق کنگره  گزارش داده بود که در تحقیقات کنگره آمریکا درباره شورش های صورت گرفته در ششم ژانویه ۲۰۲۱، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به انجام تلاش برای کودتا متهم است.

 "بنی تامپسون"، نماینده حزب دموکرات در کنگره و رئیس کمیته کنگره موسوم به «ششم ژانویه» که مسئولیت انجام این تحقیقات را بر عهده دارد با استناد به تصاویر منتشر شده از حوادث مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا و اظهارات شاهدان (یکهزار شاهد)گفته بود که  روز حمله به ساختمان کنگره، اوج تلاش برای کودتا بود و دونالد ترامپ در کانون این توطئه قرار داشت.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا در ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ را یک واقعه تروریستی معادل با واقعه یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا می‌دانند.

نظرسنجی مشترک «ای بی سی نیوز» و «اپسوس» بین ۱۷ تا ۱۸ ماه ژوئن برابر با ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ از ۵۴۵ شهروند آمریکایی با خطای ۴.۵ درصد انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.