وزیر اقتصاد گفت: بسیاری از واردات کالاهای اساسی ازسوی شرکت بازرگانی دولتی(جی تی سی) صورت می‌گیرد که نشان دهنده انحصار در این زمینه است.

بسیاری از واردات توسط شرکت بازرگانی دولتی صورت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی به بررسی چالش های انحصار در اقتصاد ایران پرداخت.

عدم تکرار اشتباهات گذشته در راستای اصلاح اقتصاد و مقاوم سازی آن

خاندوزی ابراز کرد: مدیران در دولت سیزدهم به نحوی انتخاب شدند که خارج از بازی‌های اقتصادی باشند.  سیاست حذف ارز ترجیحی با وجود مخالفت‌های بسیار از سوی سودجویان، یکی از مهمترین اقدامات ابتدایی دولت در نظر گرفته شد.

وی گفت: مهمترین مصداق دور شدن از یک اقتصاد مردمی این است که برخی‌ها با انحصارهای دولتی و خصوصی کشور را سال‌ها آسیب پذیر کرده و سفره مردم را به واردات گره زدند؛ هر کسی هم که بخواهد این مناسبات را به هم بزند به جناح بندی متهم می‌شود.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: نباید اداره کشور و اقتصاد را به نتیجه مذاکرات و تحریم‌ها گره بزنیم؛ وابستگی دولت و بودجه به واردات و نفت باعث شد تا معیشت مردم با مشکل مواجه شود.

وجود رفتار انحصارگرانه در بخش‌های مختلف اقتصادی

خاندوزی دامه داد: در سال ۹۱  نرخ رشد منفی اقتصادی به شدت کاهش یافت و بالاترین نرخ تورم و افزایش شکاف درآمدی ایجاد شد. الان بسیاری از واردات کالاهای اساسی از سوی شرکت بازرگانی دولتی(جی تی سی) صورت می‌گیرد که نشان دهنده انحصار در این زمینه است.

وی گفت: به ظاهر شاید خیلی از بانک‌ها غیر دولتی باشد، اما باز با مولفه‌های اقتصاد مردمی تطبیق ندارد و آن‌جا هم با نوع دیگری از مناسبات خصوصی بدون قاعده مواجه هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.