عضو شورای شهر مشهد به دلیل عدم اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن مجددا به شهرداری تذکر داد.

تذکر مجدد به شهرداری مشهد برای معرفی نکردن ساختمان‌های ناایمن

به گزارش قدس آنلاین، مجید طهوریان عسکری در چهل و چهارمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص عدم اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن به شهرداری تذکر داد.

او که در جلسات قبلی شورا نیز این تذکر را داده بود، اظهار کرد: شهرداری نسبت به اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن برابر قانون اقدام نماید.

همچنین موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: از روزهای نخست فعالیت شورای ششم گفتمانی در خصوص اعتبارات و بودجه به بهترین شکل در سطح ملی شکل گرفت. گفتمانی که خدمات در مشهدالرضا(ع) را ملی می‌داند، در صورتی که بودجه مدیریت شهری محلی است. چنین اعتبارات و بودجه‌ای کفاف مدیریت شهری را نمی‌دهد و باید بودجه‌ای ملی برای آن در نظر بگیریم.

وی افزود: بر همین اساس با پیگیری‌های خانم رحمانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های شهری مشهد اختصاص یافت. بارها تاکید کرده‌ایم که معاونت برنامه‌ریزی و شهرداری مشهد هرچه سریعتر برای تحقق این ردیف اعتباری اقدام کند و معطل نشود. اگر نتوانیم از این سرفصل بهره‌مند شویم، این موضوع نشان از ضعف مدیریت شهری دارد و نه عدم توانمندی مدیران استانی و ملی چراکه این اعتبار را در ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۱ سالانه کشور دیده‌ و اختصاص داده‌اند.

حاجی‌بگلو ادامه داد: تذکر حق اعضای شورای اسلامی شهر است. بنده نیز براساس نگاه و نظر شخصی تذکراتی را مطرح کرده‌ام که در آینده هم ممکن است تکرار شود چراکه این امر موضوعی طبیعی است. وظیفه ما نظارت بر عملکرد شهرداری است و لذا برخی افراد نباید از تذکرات به مدیریت شهری و مدیران شهری ناراحت شوند و گلایه داشته باشند. براساس رسالتی که داریم و وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم، باید وظیفه نظارتی خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در کنار نقد و تذکر قدردان عملکرد مدیریت شهری در زمینه ساماندهی اراضی ارتش هستیم، تصریح کرد: پس از ۱۷ سال کار بزرگی در مشهد رقم خورد که دستاوردی در سطح ملی به حساب می‌آید. اگر با همین نگاه ملی تمام حوزه‌های مدیریت شهری را دنبال کنیم، قطعا اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

حاجی ‌بگلو گفت: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی باید بدانند که مطالبه‌گری حق آن‌هاست و هیچ ایرادی هم به آن وارد نیست. اصحاب رسانه کمک‌حال مدیریت شهری و شورای شهر هستند و رسانه باید نقطه نظرات هر عضو شورای شهر را همانگونه که بیان شده، منعکس کنند و از اعمال تحلیل‌های خود به عنوان گفته‌های اعضای شورای شهر پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی شاهد این هستیم  که برخی افراد از مطالبه‌گری فاصله می‌گیرند و به تخریب و نقد غیرتخصصی و غیرکارشناسانه روی می‌آورد که این موضوعی سازنده نیست. مطالبه‌گری باید به حق و با انصاف باشد. نمی‌توان مطلبی را بیان کرد که واقعیت ندارد و بعد به دنبال مطالبه‌گری باشیم.

نامگذاری اراضی واقع در پادگان لشکر ۷۷

در ادامه این جلسه لایحه نامگذاری اراضی واقع در پادگان لشکر۷۷ ثامن‌الائمه(ع) تصویب شد. براساس این لایحه بلوار جدیدالاحداث حد فاصل خیابان لشگر ثامن‌الائمه(ع) و امتداد شهید نامجو ۲ به نام شهید سید مهدی جودی ثانی(شهید مدافع حرم)، عرصه معروف به میدان مشق واقع در اراضی پادگان به نام میدان مشق شهدای لشگر پیروز ثامن‌الائمه(ع)، بلوار جدیدالاحداث در امتداد خیابان شهید فیاض‌بخش واقع در اراضی پادگان به نام شهید دکتر محمدعلی فیاض‌بخش، معبر منشعب از دکتر بهشتی ۱۶ واقع در اراضی پادگان به نام شهید غلامرضا مخبری، بوستان جدیدالاحداث منطقه‌ای واقع در اراضی پادگان به نام جهان‌شهر و بوستان جدیدالاحداث ویژه بانوان واقع در بوستان ۵۱ هکتاری اراضی پادگان به نام شهربانو نام‌گذاری می‌شود.

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به مناطق شهرداری برای اجرای پروژه‌های پادگان

همچنین در این نشست لایحه دوفوریتی اولویت‌بندی، جابه‌جایی و بازگشایی پروژه‌های مرتبط با اراضی پادگان ارتش به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به تخصیص اعتبار به مناطق سیزده‌گانه شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۶۰ آلبوم بودجه برای برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های واقع در اراضی پادگان ارتش با رعایت تبصره‌ها اقدام کند. شهرداری باید گزارش پروژه‌های اجراشده از محل اعتبارات یاد شده را به همراه برنامه اقدامات آتی حداکثر ظرف مدت ۲ ماه به شورای شهر ارائه کند.

اولویت ما حفظ هویت پادگان لشگر ۷۷ مشهد است

در ابتدای این جلسه نیز حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: ۲۲ روز شهردار و بسیاری از مدیران، کارکنان و کارگران شهرداری شبانه‌روز تلاش کردند پروژه سامان‌دهی اراضی ارتش به ثمر بنشیند و کار بزرگی رقم خورد. این دستاورد هدیه کوچکی از شورای ششم به مردم مشهد بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر پادگان ارتش چندین برنامه و مگاپروژه دیگر در برنامه‌های شورای ششم و مدیریت شهری تعریف شده، گفت: این موفقیت ارزشمند نباید موجب شود که از پرداختن به سایر اولویت‌ها و پروژه‌ها غافل شویم زیرا مسائل مهم متعددی در پیش داریم.

موحدیان با تاکید بر لزوم تکمیل مطالعات مربوط به اراضی پادگان افزود: معابر و شریان‌های داخل پادگان باید در راستای تسهیل و رفاه زائران و مجاوران رضوی به سرعت تکمیل شود و کار به اتمام برسد. شورای شهر نیز اعتبار مورد نیاز به این مهم را تخصیص می‌دهد تا هرچه سریعتر محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد  از اهمیت و نگاه ویژه شورای ششم نسبت به فضاهای فرهنگی و تاریخی پادگان سخن گفت و تصریح کرد: یکی از نکات مهم برای مدیریت شهری حفظ هویت پادگان ارتش از حیث تاریخی و فرهنگی است. همین نگاه و اولویت حفظ هویت پادگان سبب شد که برخی اقدامات را نتوانیم انجام دهیم.
 
وی ضمن اشاره به پروژه‌های زودبازده گفت: براساس پیگیری‌های کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر این پروژه‌ها باید تا شهریور سال جاری به ثمر بنشینند؛ لذا از شهرداری تقاضا داریم که به این موضوع توجه جدی‌تری داشته باشند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.