رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: سهم درآمدهای مالیاتی از کل درآمدهای استان در سال جاری با افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۴ درصد رسید.

سهم درآمدهای مالیاتی خراسان رضوی به ۹۴ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رضا جشمیدی  افزود: درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۲.۵ درصد از کل درآمدهای استان را به خود اختصاص داده بود.

وی بیان کرد: بر این اساس سهم درآمدهای غیرمالیاتی امسال استان از کل درآمدهای آن به ۶ درصد کاهش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: پارسال آنچه برای اعتبارات جاری خراسان رضوی در قانون بودجه پیش‌بینی شد، یکهزار و ۲۲۵ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری با افزایش ۲۵.۱ درصدی به عدد یکهزار و ۵۳۳ میلیارد تومان رسیده و سهم آن از بودجه جاری استانهای کشور ۵.۶ درصد است.

جمشیدی گفت: اعتبارات عمرانی خراسان رضوی براساس قانون بودجه سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان بوده که در قانون بودجه امسال به ۲ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان افزایش یافته، سهم این استان از بودجه عمرانی استانهای کشور ۵.۱ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: از مجموع سهم درآمدی استان در سال گذشته به میزان هشت هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان، ۹ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان معادل ۱۰۸ درصد از این سهم محقق شده است.

وی بیان کرد: از کل درآمد حاصله خراسان رضوی در سال گذشته ۱۱۱ درصد مربوط به درآمدهای مالیاتی و ۶۴ درصد مربوط به درآمدهای غیرمالیاتی بوده است.

جمشیدی اظهار داشت: مجموع اعتبارات هزینه‌ای که در اواخر سال گذشته به استان ابلاغ شد، یکهزار و ۳۹۹ میلیارد تومان بوده که از این میزان یکهزار و ۳۶۴ میلیارد تومان معادل ۹۷.۶ درصد از آن محقق شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: مجموع اعتبارات عمرانی استان تا اواخر سال گذشته سه هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان تاکنون ۲ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان معادل ۵۴.۴ درصد تخصیص یافته است، از این مبلغ ۸۱۲ میلیارد تومان به صورت نقدی و یکهزار و ۲۰۲ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: مجموع درآمدهای استان در قانون بودجه امسال ۱۶.۷ میلیارد تومان معادل ۳.۶ درصد از درآمدهای کل استانهای کشور است، از این مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان باید از محل درآمدهای مالیاتی و ۸۹۰ میلیارد تومان از محل سایر درآمدها تامین شود.

وی گفت: امسال برای نخستین‌بار از محل فروش اموال دولتی، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ردیف درآمدهای استان قرار گرفته که معادل هشت درصد از مجموع عددی است که برای کل کشور لحاظ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.