کانادا فروش، تولید و واردات برخی از پلاستیکهای یکبار مصرف را ممنوع کرد.

ممنوعیت فروش، تولید و واردات پلاستیک‌های یکبار مصرف در کانادا

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام مقامات کانادایی، شرکتها و کارخانجات این کشور تا پایان سال اجازه نخواهند داشت به تولید و واردات پلاستیکهای یکبار مصرف اقدام کنند. از جمله مواردی که این کشور اجازه تولید نمی دهد شامل کیسه های پلاستیکی خرید، ظروف بیرون بر و حلقه های نگه دارنده قوطی ها و بطری ها در کنار هم است.

مقامات کانادا اعلام کردند: متعهد شدیم استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف مضر را ممنوع کنیم و به این وعده عمل می کنیم. ممنوعیت تولید و واردات کیسه های پلاستیکی، کارد و چنگال، نی و سایر اقلام از دسامبر ۲۰۲۲ اجرایی و فروش این اقلام از دسامبر ۲۰۲۳ ممنوع می شود.

همچنین به دنبال آن دولت فدرال کانادا، فروش این اقلام را در سال ۲۰۲۳ ممنوع خواهد کرد و ممنوعیت صادرات در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این ممنوعیت به دنبال اقدام مشابهی است که سال گذشته در فرانسه تصویب شد و بخشی از اقدام گسترده دولت‌ها در سراسر جهان برای محدود کردن تولید پلاستیکهای یکبار مصرف است. همچنین در ماه مارس، سازمان ملل موافقت کرد که کار روی اولین معاهده جهانی آلودگی ناشی از مواد پلاستیکی را آغاز کند. اگرچه این توافق تا سال ۲۰۲۴ کامل نخواهد شد اما می تواند یکی از مهم ترین تلاش ها برای مهار تغییرات آب و هوایی از زمان توافق پاریس در سال ۲۰۱۵ باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.