رسانه‌ها از تحرکات مرزی بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و کشته شدن یک نظامی ارمنی خبر دادند.

تداوم تنش‌های مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه تنش بین دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها گزارش کردند که یک نظامی ارمنستانی بر اثر تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان کشته شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» به نقل از رسانه‌های ارمنستان، این نظامی روز شنبه در جریان تیراندازی نزدیک «واردنیس» در ارمنستان کشته شد. سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان مرگ این نظامی را در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها تایید کرده، اما تاکنون بیانیه‌ رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.

در همین حال، وزارت دفاع آذربایجان نیز مدعی شده که نیروهای  این کشور در روزهای گذشته نزدیک مرز دو کشور هدف تیراندازی قرار گرفتند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای ارمنستانی مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در شهرک های مرزی  را با سلاح‌های کالیبر بزرگ گلوله باران کردند.

به گفته این وزارتخانه، به دنبال این حادثه یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان اقدامات کافی در این منطقه انجام دادند.

در رویداد مرتبط دیگر، وزارت دفاع ارمنستان روز سه شنبه اظهارات باکو در زمینه نقض آتش بس را رد کرد.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» وزارت دفاع این کشوراعلام کرده است که بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان مواضع آذربایجان واقع در شرق مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند با واقعیت مطابقت ندارد.

این وزارتخانه اعلام کرد که وضعیت در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان نسبتاً باثبات وتحت کنترل کامل است.

آخرین درگیری نظامی دو کشور به سپتامبر ۲۰۲۰ برمیگرد که ارتش جمهوری آذربایجان موفق شد بخش‌هایی از قره باغ را از کنترل ارمنستان آزاد کند. پس از پایان این جنگ توافقی سه جانبه با وساطت روسیه برای برقراری آتش بس امضا شد. بنابر این توافق، روسیه نیروهای حافظ صلح خود را در مناطق همجوار قره‌باغ کوهستانی و مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.