جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در هتل المدینه المنازلی از نحوه ارائه خدمات به زائران ایرانی بازدید کردند.

بازدید مسئولان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از هتل میزبان زائران ایرانی

به گزارش قدس آنلاین از حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از اعضای ستاد حج و بعثه مقام معظم رهبری در بازدید میدانی از المدینه المنازلی مدینه منوره از وضعیت زائران ایرانی و نحوه ارائه خدمات به آنان مطلع شدند.

هتل المدینه المنازلی در جنوب شرقی مسجدالنبی(ص) واقع است و پذیرای ۴۹۸ زائر از چهار کاروان استان اصفهان و یکی از مدیران اهل اهواز با تیم اجرایی جوان مشغول ارائه خدمات به زائران است.  

با توجه به ساعت بازدید، ازدحام جمعیت در سالن غذاخوری و ورودی هتل زیاد بود. با ورود هیئت به سالن غذاخوری، زائران با تکرار صلوات به خوشامدگویی پرداختند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به دغدغه‌های زائران در حوزه اسکان همچون کوچک بودن اتاق‌ها، فشردگی جمعیت و فضای کم سالن، بیان کرد: در حدود ۵۰ درصد از هتل‌های مدینه در حال ساخت‌ و ساز است و از وضعیت موجود در حد شأن زائران استفاده شده است، ولی ان‌شاءالله در مکه شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود. البته کاهش هزینه‌های زائر نیز از نکات مورد توجه است.

دراین بازدید حجت‌الاسلام رکن‌الدینی با مدیران کاروان درباره برنامه‌های فرهنگی، زمان‌بندی اجرایی و مکان برگزاری در هتل به گفت‌وگو پرداخت و بر زمان‌بندی و استفاده بهینه از وضعیت موجود تاکید کرد.

در ادامه این بازدید، برخی مدیران هم اظهار داشتند با توجه به استفاده از سالن هتل، برای پذیرایی از زائران از فضای لابی یا طبقات برای جلسه استفاده می‌کنیم.

وی سپس با مراجعه به قسمت بانوان از وضعیت اسکان، تغذیه، وجود معینه‌ها و توضیحات و راهنمایی ارائه شده به آنان سوال کرد که با ابراز رضایت زائران از برنامه‌ها مواجه شد.

در این بازدید برخی زائران از وضعیت رزرو زیارت روضه رضوان و تکراری بودن دو وعده غذایی انتقاد داشتند که رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد به دلیل اقامت اندک زائر در مدینه، ضروری است که اشکالات سریع‌تر رفع شود.

در ادامه این بازدید، یکی از مدیران کاروان از زحمات و تمهیدات چندماهه و فشرده دست‌اندرکاران حج قدردانی کرد. روحانی کاروان مستقر در این هتل نیز با اشاره به برخی محدودیت‌های هتل از حضور مسئولان و شنیدن حرف‌های زائران تشکر و اظهار امیداوری کرد که وضعیت در سال‌های آتی بهتر شود.

معاون فرهنگی هتل نیز به دلیل کمبود نیروهای خدمه، مشغول خدمت‌رسانی در کارهای اجرایی شده بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به مسئولیت‌های سخت فرهنگی اظهار کرد: کارهای فرهنگی از جنس کارهای مدیریتی و هماهنگی است و باید به برنامه‌ریزی جلسات و هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در بین کاروان‌ها اهتمام ویژه داشت؛ لذا ارائه خدمات نباید مانع از برنامه‌ریزی فرهنگی شود. در هنگام خروج اعضای هیئت از هتل یکی از زائران از طبقه بالای لابی درخواست کرد تا سلام و عرض ارادت زائران را به مقام معظم رهبری برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.