معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۴۳ کانون بیماری آنگارای طیور در استان شناسایی و اقدامات کنترلی و معدوم‌سازی در مرغداری‌ها انجام شد.

۴۳ کانون بیماری آنگارای طیور در خراسان رضوی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمود قربان زاده  افزود: بیماری آنگارا موسوم به "HHS" در این تعداد کانون در استان شناسایی و بر اساس سیاستهای بهداشتی هفت کانون مشمول معدوم‌سازی و سایر کانونها مشمول گذر دوره بیماری با انجام اقدامات کنترلی و درمانی شدند.

وی ادامه داد: در جریان معدوم‌سازی صورت گرفته تا کنون تعداد ۲۷۲ هزار و ۷۷۸ قطعه طیور معدوم شده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت:در صورت شیوع بیماری ویروسی آنگارا در مرغداریها و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و عملیات قرنطینه‌ به موقع، این بیماری و تلفات سنگین‌ آن به دیگر واحدهای مرغداری سرایت خواهد کرد.

قربان‌زاده افزود: رعایت شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای، عدم رفت و آمدهای متفرقه در واحد مرغداری، عدم استفاده از تجهیزات مشترک با سایر مرغداری‌ها، ضدعفونی تجهیزات و وسایل نقلیه در حال رفت و آمد به واحد، جلوگیری از ورود پرنده‌های آزاد به انبارها و سالنهای مرغداری از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی تامین کننده بخش عمده گوشت و تخم‌مرغ کشور است بنابر این حفاظت از صنعت پرورش طیور این استان از درگیری با بیماریهای این حوزه یک الزام حیاتی است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.