رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:بین ۷۳۰ تا ۷۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد در سراسر کشور دانش‌آموز هستند همچنین ۵۲ هزار دانشجو و ۶ هزار مددجوی نخبه در کشور وجود دارد که ظرفیت زیادی برای رشد و ترقی دارند.

۷۵۰ هزار مددجوی این کمیته دانش‌آموز هستند

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی بختیاری روز دوشنبه در مراسم تجلیل از مدیران برتر مدارس همدل در مشهد افزود: در قالب طرح مدارس همدل که اجرای آن از سال ۱۳۹۹ آغاز شد مدارس هیات امنایی و غیرانتفاعی برای ثبت نام از دانش آموزان با استعداد تحت پوشش این نهاد اقدام کردند که در گام نخست سه هزار و ۳۰۷ مدرسه غیردولتی، نمونه دولتی و هیات امنایی، تحصیل بیش از هفت هزار دانش آموز تحت پوشش را قبول کردند.

وی اضافه کرد: این تعداد دانش آموز طی سال گذشته به حدود پنج هزار مدرسه با حدود ۱۵ هزار دانش آموز رسید که این شمار روز به روز هم در حال افزایش است و با توجه به همراهی مدارس و همکاری خوب وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید افزایش شمار دانش آموزان این مدارس به ۲۵ هزار نفر هدف گذاری شده است.

رییس کمیته امداد گفت: مدارس همدل در واقع  فرصتی برای حمایت از دانش آموزان محروم و نیازمند اما با استعداد با همراهی وزارت آموزش و پرورش هستند

در این مراسم که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و ۴۰۰ دانش آموز مدارس همدل خراسان رضوی برگزار شد از ۴۰ مدیر برتر مدارس همدل قدردانی شد.

مدارس همدل با هدف گسترش و تامین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و با همکاری کمیته امداد و وزارت آموزش‌ و پرورش طراحی و اجرا شده است که به ‌واسطه آن دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت این نهاد از خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.