سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از تشرف زائران پیاده و حضور در راهپیمایی جوادیون مشهد خبر داد.

تشرف زائران پیاده به مشهد در سالروز شهادت امام جواد(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضایی  با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت جوادالائمه(ع) بیش از ۸۰۰ زائر پیاده عراقی و ایرانی در قالب ۱۴ کاروان از شهرهای سبزوار، شیراز، اصفهان ، نیشابور، فریمان و سه شهر کربلا،  نجف و کاظمین به صورت پیاده جهت تشرف به حرم رضوی و اقامه عزا ابن‌الرضا(ع) و شرکت در راهپیمائی جوادیون در روز شهادت این امام بزرگوار وارد مشهد می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین هیأت‌های عزاداران زائران پیاده در ۴۷ شهر ایران و ۶ منطقه مشهد ضمن برگزاری مراسم عزاداری، با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، ضمن خدمت به عزاداران حضرت جوادالائمه، در طرح ملی پخت ۹ پرس غذا در خانه و توزیع در میان همسایگان به نیت امام نهم شیعیان جهان مشارکت دارند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: کاروان ۳۵۰ نفره سبزوار صبح نهم تیرماه با شعار (در مسیر بندگی) مسیر سبزوار به مشهد را به صورت پیاده آغاز می‌کنند. این کاروان ۲۹ سال است که به قصد تشرف به بارگاه رضوی و شرکت در مراسم عرفه هر ساله عازم مشهد می‌شود.

ورود ۵۰۰۰ زائر اولی از استان گلستان به مشهد در سالروز زیارتی امام رضا(ع)

رضایی بیان کرد: همزمان با ۲۳ ذی‌القعده ۵۰۰۰ زائر اولی از استان گلستان و ۱۰۶۵ زائر پیاده مضجع منور رضوی را زیارت کردند. زائران استان گلستان در حسینیه آیت‌اللَّه شاهرودی و سایر زائران در مکان‌های پیش بینی شده مستقر شدند. سه کاروان شهرهای گرگان، مینودشت و کلاله ۱۸ سال است که از استان گلستان برای روز زیارتی امام رضا(ع) عازم مشهد می‌شوند.

وی افزود: از شیراز ۷۵ نفر، تربت حیدریه ۷۰ نفر، اصفهان ۲۵ نفر، روحانیون نیشابور ۱۵ نفر، کاشمر ۶۰ نفر و سه کاروان عراقی ۱۰۰، ۷۰ ، و ۵۰ نفره از نیشابور به صورت پیاده عازم مشهد شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همچنین برای سالروز شهادت امام جواد (ع) ۸۰ نفر زائر پیاده عراقی در مسیرند که تا ۹ تیرماه به مشهد خواهند رسید. همچنین بازرس ویژه ستاد خدمات سفر کشور و مشاور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از نحوه خدمت‌رسانی به زائران پیاده در این مدت بازدید داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.