معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در کشور به صورت میانگین ۵.۲۲ متر مربع است که همچنان با استانداردها فاصله دارد.

میانگین سرانه فضای آموزشی کشور همچنان با استانداردها فاصله دارد

به گزارش قدس آنلاین، مجید عبداللهی  در گردهمایی معاونان فنی و اجرایی ادارات کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در مشهد افزود: استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۴ متر مربع تعیین شده است، اگرچه سرانه فضای آموزشی با همکاری خیران مدرسه ساز افزایش یافته است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی بیان کرد: دولت متولی و پای اصلی مدرسه‌سازی است که در کنار آن، نهادها و خیران قرار گرفته‌اند و به خوبی در این روند همکاری و مشارکت دارند.

عبدالهی با اشاره به نیاز موجود برای ساخت مدرسه در کشور ادامه داد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی چهار استان کشور از سرانه متوسط کمتر است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت کاری همه استانها باشد، افزود: در مهر امسال ۲ هزار و ۱۰۰ باب مدرسه با ۱۱ هزار کلاس آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۹ درصد منابع و بودجه عمرانی کشور در اختیار سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس است که باید تلاش کنیم پروژه‌های فاخر را به عنوان الگو در کشور معرفی کنیم.

عبداللهی بیان کرد: حاشیه شهرها از جمله حوزه های دارای اولویت است و علاوه بر این با توجه به ایجاد ۲۱ شهر جدید در کشور برای این شهرها نیز باید پیش بینی فضای آموزشی مورد نیاز انجام شود.

این مسوول با اشاره به اینکه ۳.۵ درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، افزود: همچنین چهار درصد از فضاهای آموزشی کشور به اتباع خارجی به خصوص افغان‌ها اختصاص یافته است .

 سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: جمعیت دانش آموزی این استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که ۸۸ درصد در مدارس دولتی و ۱۲ درصد در مدارس  غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

ابوالقاسم بابایی سرانه فضای آموزشی در استان خراسان رضوی را ۴.۳ مترمربع ، در مشهد ۳.۵ متر مربع و این رقم در حاشیه شهر مشهد را  کمتر از ۲ متر مربع اعلام کرد و افزود: نیمی از پروژه‌های تکمیلی استان در سال ۱۴۰۰ با مشارکت خیرین احداث شده است.

وی حذف مدارس کانکسی، ساخت سرویس های بهداشتی در ۴۰۰ مدرسه، هوشمندسازی هزار و ۲۰۰ کلاس درس  را از برنامه های خراسان رضوی برشمرد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات استان حاشیه نشینی است و هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۴۱ هزار دانش آموز داریم که امید است با مشارکت خیرین امسال بتوانیم هشت مجتمع آموزشی با ۵۰ کلاس درس در این مناطق احداث کنیم.

گردهمایی معاونان فنی و اجرایی ادارات کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور از هشتم تیرماه آغاز و برای مدت ۲ روز با برگزاری سه کارگروه تخصصی فنی، نظارت و ساماندهی فضا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.