منابع روسی اعلام کردند که پس از هشت سال تردد اتوبوس ها حامل انبوهی از مسافران از کریمه به شهرهای جنوبی اوکراین که تحت کنترل نیروهای روسی درآمده، از سرگرفته شده است.

حرکت اتوبوسهای مملو از مسافر از کریمه به جنوب اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک پس از حدود هشت سال، عبور و مرور میان شبه جزیره کریمه و شهرهای واقع در جنوب اوکراین از سرگرفته شده است.

خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد که تردد اتوبوس ها میان کریمه و شهرهای خیرسون و میلیتوپل و بردیانسک از صبح یکم جولای ۲۰۲۲ از سرگرفته شده است.

بر اساس این گزارش، یک اتوبوس مملو از مسافران از شهر سمفیروپل در شبه جزیره کریمه عازم شهر خیرسون شده است.

تردد از شبه جزیره کریمه به مناطق جنوبی اوکراین که اخیرا به تسلط نیروهای روسیه درآمده است، از یکم جولای از سرگرفته شده است و نیروهای گارد ملی روسیه مسئول تامین امنیت این اتوبوس ها هستند.

همزمان شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهایی در میکولایف در جنوب اوکراین خبر داد.

الجزیره گزارش داد که هفت انفجار در این شهر رخ داده است.

منابع خبری از بمباران اودسا در جنوب اوکراین هم خبر دادند.

گفتنی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.