سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم امسال برنامه رونمایی از هفت نقاشی فاخر با مضامین مذهبی را در دستور کار قرار داده است.

"فاتح خیبر" بر دیواره بزرگراه امام علی (ع) نقش می‌بندد

به گزارش قدس آنلاین، سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم امسال برنامه رونمایی از هفت نقاشی فاخر با مضامین مذهبی را در دستور کار قرار داده است. پیش‌تر آثار بزرگانی چون علی بحرینی، مصطفی گودرزی، حسن جعفری‌نیا، حسن روح‌الامین و... با مضامین غدیر خم، اهل‌ بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع) برگزیده شده‌اند و هنرمندان سرگرم بازآفرینی این تابلوها روی هفت جداره بزرگراه امام علی(ع) هستند تا همزمان با عید غدیر رونمایی شوند.

سهم روح‌الامین که با آفریدن صحنه‌های عاشورایی و تابلوهای مذهبی بین هنردوستان شناخته می‌شود، از دیوارهای بزرگراه امام علی(ع) دو تابلو به نام‌های «فاتح خیبر» و «دیدار تو با فاطمه در عرش اعلا»ست. این هنرمند جوان «فاتح خیبر» را سال ۹۷ کشید و از نقاشی دوم سال گذشته در دوران کرونا در فضای مجازی رونمایی کرد. از میان انبوه کارهای مذهبی روح‌الامین، دو تابلو که بیشترین تناسب و هماهنگی را با عید بزرگ مسلمانان به ویژه شیعیان داشت برگزیده شد و حدود دو هفته دیگر نسخه بزرگ‌تر و بازآفرینی‌شده آنها روی دو جداره بزرگراه امام علی(ع) به نمایش درمی‌آید.

روح‌الامین درباره دلیل پرداختن به مضامین مذهبی و اهل بیت علیهم‌السلام در نقاشی‌های خود چنین گفته است: «بر اساس اعتقاد و علاقه شخصی این مضامین را انتخاب می‌کنم و معتقدم هر چه دارم از اهل بیت(ع) است. از این رو، نقاشی‌ها را با حس درونی‌ام می‌کشم و شاید به همین دلیل است که مخاطب را مجذوب می‌کند. باورم این است که در حوزه نقاشی به اهل بیت(ع) کمتر توجه شده و بدهکاریم و من تلاش می‌کنم در حد توانم دین خودم را ادا کنم. چون هدفم ادای دین و نقاشی‌هایم کار دلی و اعتقادی است، از این کار لذت می‌برم و هرگز به جایزه و برنده شدن فکر نمی‌کنم.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.