گردهمایی زائران اهل سنت کشورمان با موضوع «خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

برگزاری گردهمایی سراسری زائران اهل سنت در مکه

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی حج، گردهمایی سراسری زائران کاروان های اهل سنت در مکه مکرمه با موضوع «خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» با حضور دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، جمعی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان و صدها تن از زائران کاروان های اهل سنت کشورمان روز یکشنبه (۱۲ تیرماه) در سالن اجتماعات بعثه در هتل ویولت مکه مکرمه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این گردهمایی به تبیین محورهای شعار حج ۱۴۰۱ «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» پرداخت.

وی ریشه و اساس این شعار را خودسازی دانست و تصریح کرد: اگر امت اسلامی به معنای واقعی به خودسازی بپردازد، انسجام هم محقق خواهد شد که با عنوان وحدت از آن بیشتر تعبیر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی لازمه انسجام را اقتدار اسلامی عنوان و تاکید کرد: اقتدار امت اسلامی می تواند تکلیف فلسطین و مسجدالاقصی را که در اشغال صهیونیست قرار دارد؛ مشخص کند، امیدواریم این اقتدار تحقق یابد و ملت مظلوم فلسطین که از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی به شدت رنج می برند، رهایی یابند.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب اسرائیل از تشتت و تفرقه امت اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود حداکثر استفاده را می برد، به عوامل تاثیرگذار در رشد معنوی انسان اشاره کرد و گفت: از قابلیت های حج آن است که جهش معنوی مسلمانان می تواند در این مکان و زمان رقم بخورد و اقتدار جوامع اسلامی حاصل شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به روایاتی از امیرالمومنین و امام صادق (ع) در خصوص آمادگی ها برای حج و زیارت خانه خدا اشاره کرد و گفت: حج آدابی دارد که یکی از آنها آمادگی روحانی و نفسانی است و انسان باید قلب خود را از غیر خدا تهی کند.

حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی همچنین به تبیین حجاب هایی که مانع خودسازی در انسان می شود؛ پرداخت و با بیان اینکه خودسازی زیربنای زندگی فردی و اجتماعی است خطاب به زائران گفت: اگر می خواهید در سرزمین وحی خدا به شما توجه کند قلب خود را طاهر و پاک کنید.

گفتنی است در این همایش گروه جمع خوانی اورامانات و گروه تواشیح مصباح الهدی در مدح پیامبر رحمت برنامه اجرا کردند که مورد تحسین جمعیت قرار گرفت.

یادآور می شود؛ امسال ۵۲۵۰ هزار زائر اهل سنت در قالب ۴۴ کاروان از ۱۱ استان کشور در حج تمتع شرکت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.