داور جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، نوگرایی و تنوع در آثار را یکی از ویژگی‌های دومین دوره این جشنواره برشمرد و ابراز امیدواری کرد این رویکرد در دوره‌های آتی تقویت شود.

نوگرایی و تنوع، دو ویژگی آثار دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله گنجی با اشاره به اتمام داوری آثار دومین دوره این جشنواره گفت: متنوع بودن آثار از جنبه زاویه جدید نگاه به امام رضا(ع) و تلاش برای معنویت افزایی در فرهنگ و سیره رضوی، از ویژگی های آثار دریافتی در دومین دوره بود.
 

موج اخلاص و عرض ارادات به امام رضا(ع) در آثار
 داور بخش «خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش و تیتر» افزود: آثار غالبا از یک خاطره، اتفاق و یا مسیر خاص شروع می شد و به روایتی کلاسیک ختم می شد، ضمن آنکه مهم‌ترین ویژگی آثار، جنبه عاطفی آنها بود که توام با اخلاص و عرض ارادتی، خواننده را به این سمت می‌کشاند و با متن همراه می‌کرد. 

 

ادبیات نو، داستان‌های نو
مدیرمسئول روزنامه همشهری ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر اینکه، برخی آثار ارسال شده به دومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) واقعا نوگویی داشتند، از ادبیات نو در آنها استفاده شده بود و یا حاوی داستان نویی بودند که اتفاق مهمی برای جشنواره است و یکی از اهداف ما که ایجاد تحول در تولید محتوای حوزه فرهنگ رضوی است را محقق کرده است و همین رویکرد باید تداوم داشته باشد.

 

پیشنهاد تشکیل گروه‌های رصد محتوا
گنجی پیشنهادی را هم برای دوره‌های آتی جشنواره مطرح و اظهار کرد: تصور من این است که بهتر است مدل بررسی آثار و انتخاب برگزیدگان تغییر کند و آینده جشنواره فراتر از این پیش‌بینی شود که افراد خودشان آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند. وی افزود: من معتقدم باید برای هر یک از موضوعات تخصصی جشنواره، یک گروه رصد فعال باشد تا هر آن چه تولید و منتشر می‌شود را رصد و از میان آنها آثاری را انتخاب کنند. گنجی ادامه داد: علاوه بر جنبه جامع بودن رصد محتوای تولید شده با این شیوه، از نظر معنوی هم بسیار لذت‌بخش است که تولیدکنندگان محتوا بدون آنکه خودشان بخواهند و در جشنواره شرکت کرده باشند، حائز رتبه شده و برای تقدیر دعوت شوند.

 

نیاز به سیاست‌گذاری ویژه در رسانه‌های کشور
داور جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) همچنین با اشاره به نقش این جشنواره در ترویج فرهنگ رضوی گفت: علاوه بر شیوه سنتی انتقال سینه به سینه این فرهنگ، باید راهکار انتقال گستره فرهنگ رضوی از طریق ارتباط فراگیر و قدرتمند با رسانه‌ها را تقویت کرد و به نظر می رسد لازم است رسانه‌های کشور نیز در این حوزه سیاست‌گذاری ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.