سخنگوی وزارت خارجه چین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را غیرقانونی و توجیه‌ناپذیر توصیف کرد.

چین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرقانونی و توجیه‌ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه تسهیل انتقال و فروش نفت ایران خواستار حمایت از همکاری‌های قانونی پکن و تهران شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره تحریم‌های آمریکا که چهارشنبه علیه ایران اعمال شد گفت: چین همواره با تحریم‌های یکجانبه که غیرقانونی و غیرقابل توجیه هستند و با دست‌درازی‌های قضائی آمریکا مخالف بوده است.

وی ادامه داد: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم که رویه نادرست توسل به تحریم‌ها در هر مرحله را کنار بگذارد و به مذاکرات برای ازسرگیری پایبندی به برجام کمک کند. جامعه بین المللی از جمله چین در چارچوب قوانین بین المللی با ایران همکاری نرمال داشته است. این منطقی و قانونی است بدون اینکه به شخص ثالث آسیبی وارد کند و شایسته احترام و حمایت است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد شبکه تجارت نفت و محصولات پتروشیمی ایران را در فهرست تحریمی SDN قرار داده است. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح شده اسامی ۲ فرد، ۱۳ شرکت و ۲ نفت‌کش در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.

معاون خزانه‌داری آمریکا بعد از اعلام این تحریم‌ها گفت: با آنکه ایالات متحده متعهد به دستیابی به توافقی با ایران برای بازگشت دوجانبه به برجام است ما از همه اختیارات تحریمی خود برای اجرای تحریم‌های مربوط به فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.