یک بار دیگر موضوع برکناری دراگان اسکوچیچ از رأس هرم فنی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی فوتبال داغ شد البته با یک تفاوت بزرگ که این بار نشانه‌ها به مراتب جدی‌تر از قبل بود.

دو قطبی سازی در آستانه جام جهانی!

به گزارش قدس آنلاین، یک بار دیگر موضوع برکناری دراگان اسکوچیچ از رأس هرم فنی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی فوتبال داغ شد البته با یک تفاوت بزرگ که این بار نشانه‌ها به مراتب جدی‌تر از قبل بود.

به گونه‌ای که جلساتی میان سران دولت و مقامات ارشد وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که گویا در این رابطه تصمیماتی نیز گرفته شده که فعلاً از هیچ‌کدام آن‌ها رونمایی نشده است.

با وجود این، بسیاری از چهره‌های رسانه‌ای روز پنجشنبه همزمان با برگزاری نشست ویژه حمایت از تیم ملی در جام جهانی از حضور قریب‌الوقوع کارلوس کی روش مربی پرتغالی سابق تیم ملی در رأس کادر فنی تیم فوتبال ایران خبر دادند و مدعی شدند قطع همکاری با اسکوچیچ نهایی شده است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر غوغای عجیبی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد، منتقدان اسکوچیچ با استقبال گسترده از این خبر آن را یک اتفاق ویژه تلقی کردند و حامیان سرمربی کروات این موضوع را یک نامردی بزرگ توصیف کردند. همزمان با صف‌آرایی موافقان و مخالفان برکناری سرمربی تیم ملی، خبرنگاران ورزشی نیز دست به کار شدند تا زوایای جدیدی از پشت پرده این تغییرات فاش کنند، تا حدی که خیلی زود جدال میان خبرنگاران و نویسندگان ورزشی نیز اوج گرفت تا مشخص شود موضوع جنجالی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

با آرایش دفاعی منتقدان و حامیان اسکوچیچ نوبت به ملی پوشان قدیمی رسید تا آن‌ها نیز به عنوان جنگجویان جدید این جدال عجیب و غریب وارد میدان نبرد شوند. عزیزی به عنوان حامی بزرگ اسکوچیچ این اتفاق را یک نامردی بزرگ توصیف کرد، از طرفی موضع‌گیری تندی علیه بازیکنان مخالف اسکوچیچ داشت و مدعی شد به دَرَک که بازیکنان، مخالف اسکوچیچ هستند، هر کسی ناراحت است برود، اما پاشازاده همبازی سابق خداداد اسکوچیچ را یک مربی ضعیف و ترسو قلمداد کرد و گفت اگر با اسکوچیچ به قطر برویم افتضاحی بزرگ به بار خواهد آمد.

با علنی شدن این تنش و درگیری، سردار آزمون لژیونر ایرانی تیم فوتبال بایرلورکوزن در اقدامی غیرمنتظره با انتشار یک استوری حمایت همه‌جانبه از سرمربی تیم ملی داشت و عنوان کرد به نمایندگی از بازیکنان تیم ملی باید همه از اسکوچیچ حمایت کنیم، با انتشار این استوری همه منتظر بودند ببینند کدام یک از بازیکنان این متن را بازنشر خواهند کرد که پس از دقایقی مشخص شد تنش در این خصوص میان ملی پوشان ایرانی نیز به‌شدت بالاست و برخی از آن‌ها اعتقاد دارند باید اسکوچیچ بماند، اما بخش دیگری موافق این حضور نیستند. 

بیرانوند، خلیل‌زاده، کنعانی زادگان، محرمی، سرلک، قلی‌زاده، نورافکن، نوراللهی،رفیعی ،قایدی و حسین زاده این استوری را منتشر کردند، اما در برابر این افراد بازیکنانی چون طارمی، جهانبخش، عابدزاده، حسینی، غلامی، مجید حسینی، شیری، پورعلی گنجی، جلالی، محمدی، حاج‌صفی، عزت‌اللهی، مهدی‌پور، قدوس، انصاری‌فرد، صیادمنش، علیپور و رضایی حاضر به بازنشر این استوری نشدند تا دو دستگی در تیم ملی علنی شود.

اتفاق جالب اینجا بود که قایدی و حسین زاده نیز دقایقی پس از انتشار استوری آزمون فوری آن را پاک کردند تا کامنت‌های انتقادی کمتری را در این رابطه در صفحات خود مشاهده کنند.

انفعال فدراسیون فوتبال نیز بسیار بحث برانگیز بود، سخنگوی فدراسیون فوتبال در اظهارنظری اعلام کرد هیچ برنامه ای برای تغییر سرمربی نداریم و همچنان از سرمربی فعلی تیم ملی حمایت می‌کنیم، در حالی که وی به هیچ عنوان به موضوع دوگانگی میان بازیکنان تیم ملی اشاره نکرد؛ اتفاقی که به باور کارشناسان موضوع بسیار خطرناکی است و می‌تواند فوتبال ایران را در آستانه جام جهانی قطر با یک تراژدی بزرگ مواجه کند.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    اسپانيا قبل شروع بازي ملتها سر مربي را تغيير داد پس اين حرف كه ديره اشتباه است چون با اسكوچيچ به جايي نمي رسيم چون نه مديريت دارد نه بار فني و من ترجيح مي دهم يك هيچ به انگليس ببازيم تا اينكه ابكش بشيم بعد هم اين دودستگي فاجعه هست حداقل زمان كي روش همه بازيكنان مثل سرباز در خدمت تيم بودند و كي روش هم با تمام وجود براي منافع تيم با همه درگير مي شد در صورتي كه مي توانست مثل اسكوچيچ منفعل عمل كند ياد مخالفان داخلي كي روش مي گفتند كه اگر كي روش از تيم ايران برود ديگه هيچ جايي به عنوان سر مربي استخدامش نمي كند اما مي بينيم كه در دنيا هنوز هم خواهان داردپيشنهاد من اينكه با توجه به زمان و شناخت كي روش از فوتبال ايران با يك قرارداد يكسال بياورد تا در فرصت مناسب براي آينده تيم ملي تصميم بگيرند