وزیر دفاع اوکراین در سخنانی از ناتوانی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین برابر موشک‌های روسی خبر داد و تاکید کرد که اوکراین باید سامانه های دفاعی خودش را تقویت کند.

اظهارات وزیر دفاع اوکراین درباره ناتوانی سامانه گنبد آهنین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از المیادین، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در سخنانی عنوان کرد: سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل توانایی واکنش در برابر موشک‌های روسی را ندارد و برای اوکراین ناکارآمد خواهد بود.

وزیر دفاع اوکراین بر لزوم تقویت سامانه‌های دفاع موشکی داخلی اوکراین تاکید کرد و این اقدام را راه حلی مناسب برای مقابله به حملات موشکی روسیه دانست.

رزنیکوف که در اجلاس سران فوربس سخنرانی می‌کرد در ادامه افزود: اوکراین نیازی به سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل ندارد؛ چرا که نمی‌تواند کی‌یف را در برابر موشک‌های کروز و بالستیک روسیه محافظت کند.

وزیر دفاع اوکراین تاکید کرد که گنبد آهنین اسرائیل علیه موشک‌های روسی کار نخواهد کرد. اوکراین باید سامانه دفاع موشکی خود را توسعه دهد.

این در حالی است که اظهارات وزیر دفاع اوکراین در تضاد با درخواست‌های سابق اوکراین از رژیم صهیونیستی برای دستیابی به سامانه گنبد آهنین، قرار دارد. سفیر اوکراین در اراضی اشغالی ژوئن گذشته گفته بود کشورش می‌خواهد سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین را بخرد و به کمک‌های نظامی رژیم صهیونیستی نیازمند است.

رزنیکوف در تکمیل اظهاراتش با اشاره به اینکه گنبد آهنین قدرت حفاظت ۱۰۰ درصدی ندارد، فاش کرد که به اراضی اشغالی رفته و با سازندگان گنبد آهنین صحبت کرده است.

وزیر دفاع اوکراین خاطرنشان کرد: گنبد آهنین برای محافظت در برابر موشک‌های کند و کم ارتفاع که عمدتاً در کارگاه‌ها تولید می‌شود طراحی شده است و در برابر موشک‌های کروز و بالستیک قدرت محافظت ندارد.

وی همچنین ضمن اذعان به تلفات سنگین اوکراین در جنگ با روسیه، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر از شرکای غربی خود شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.