به گفته فرمانده ناوگان اقیانوس آرام آمریکا، رزمایش گسترده «ریمپاک» ۲۰۲۲ برای مقابله با چین یا تهدید پکن طراحی نشده، اما بر مهارت‌ها و فناوری‌هایی تمرکز دارد که در مقابله با مناقشه‌ها احتمالی سال‌های آتی نقش خواهند داشت.

آمریکا: هدف از رزمایش‌ها دفاع از تایوان است، نه مقابله با چین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری دیفنس نیوز، چین اعلام کرده است که به دنبال کسب توانایی پس‌گیری نظامی تایوان تا سال ۲۰۲۷ است. حمایت نظامی آمریکا از اوکراین در پس حمله روسیه به پرسش‌ها مبنی بر مدت حمایت احتمالی آمریکا از تایوان دامن زده است.

چین در سال ۲۰۱۸ از ریمپاک کنار گذاشته شد، اما در همان زمان هم مقامات تاکید کردند که این رزمایش‌های دوسالانه با هدف مقابله با چین یا هیچ کشور خاصی انجام نمی‌شود.

آدمیرال سم پاپارو، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا رزمایش ریمپاک یا دست‌کم بخش‌هایی از این تمرینات با محوریت تهدید ۲۰۲۷ تایوان برگزار شده، گفت، ریمپاک برای تقویت مهارت ائتلاف بین‌المللی در حوزه‌هایی برگزار شده که در سناریوی ۲۰۲۷ تایوان (و حمله چین به این جزیره مستقل) نیز قابل اجراست، از جمله عملیات‌های آبی-خاکی و حملات دوربرد.

رزمایش سال جاری ریمپاک از ۲۹ ژوئن آغاز شد و تا اوایل ماه اوت ادامه خواهد داشت. این نخستین رزمایش کامل ریمپاک در چهار سال گذشته است، چرا که رزمایش ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کرونا در ابعاد کوچکتر و به شکل مختصرتری برگزار شد.

ریمپاک بزرگترین رزمایش دریایی بین‌المللی است که در سال جاری با حضور ۲۶ عضو از جمله استرالیا، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی، فیلیپین، انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.