وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و ترانزیتی ایران سیر حرکت قطارها ادامه خواهد داشت.

عبور قطارهای ترانزیتی از ایران افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: براساس سیاست های دولت مبنی بر روابط با کشورهای همسایه ما با اکثر کشورهای همسایه ما روابط داریم و حدود ۲۰ میلیون تفاهم نامه در حوزه ترانزیت با کشورهای مختلف داریم.

به گفته وزیر راه وشهرسازی ایران دارای سه کریدور  شمالی، میانی و غربی است که دو کریدور شمالی و میانی ایران با کشورهای همسایه ارتباط دارد و کریدور غربی که نیاز به راه اندازی قطار رشت و آستارا دارد به زودی فعال خواهد شد.

وی می گوید: امروز  کشور ایران با  روسیه، قزاقستان و ترکمنستان ارتباط دارد و این مسیر ادامه خواهد یافت و با توجه به آنکه این مسیر ریلی روسیه به بندر شهید رجایی یک مسیر سهل و آسان است و به لحاظ آنکه از لحاظ اقتصادی و زمانی برای بسیاری از کشورها دارای منفعت است  به طور قطع  تداوم خواهد داشت.

اولین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند امروز با دستور مخبر معاون اول رئیس جمهور شروع به حرکت کرد.

مبدأ حرکت قطار ترانزیتی کانتینری ایستگاه چخوف در استان مسکو و مقصد آن بندر ناواشیوای هند خواهد بود. طول مسیر حرکت نیز در ایران از مرز سرخس به سمت بندر شهید رجایی در نظر گرفته شده است.

این قطار  بعد از پیمایش ۱۳۰۰ کیلومتر یک سره از کشور روسیه وارد بندر شهیدرجایی شده و ۳۰۰ کانتینر را حمل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.