عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: الگوی تمدنی نظام اسلامی ایران با پیروزی انقلاب آغاز شده و تحولات بنیادی در جهان اسلام ایجاد کرده است.

الگوی تمدنی انقلاب اسلامی ایران تحولات بنیادی در جهان اسلام ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله عباس کعبی در آئین نکوداشت دانش‌آموختگان بورسیه بین‌الملل دانشگاه‌های کل کشور که با حضور فارغ التحصیلان و دانشجویان حوزه بین الملل از ۴۳ دانشگاه‌ سراسر کشور در محل رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن ضرورت آشنایی دانشجویان غیر ایرانی با الگوی تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این الگوی تمدنی از آنچه امروز در تمدن غرب بر اساس دموکراسی مطرح است، متفاوت بوده و توطئه‌ها، مکر و فریب‌های جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نمی‌خواهند این تجربه تمدنی برخاسته از اسلام ناب محمدی شکل بگیرد و تحولات بنیادی در منطقه و جهان اسلام ایجاد کند.
وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است که الگوی تمدنی ملت ایران با اقتدار در حال گسترش است، گفت: آمریکا و نظام استکبار جهانی در صدد این هستند جلوی این پیشروندگی را بگیرند اما انقلاب اسلامی علی رغم تمامی فراز و نشیب‌هایی که داشته قوی‌تر از قبل شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امروز تمدن غرب انسانیت را به تباهی کشانده و به آخر خط رسانده است اما نظام جمهوری اسلامی ایران با تلفیق ماهرانه علم و ایمان، عقلانیت و معنویت، عدالت و آزادی و مردم سالاری و دینداری دو گانه‌های تمدن سازی را در الگوی جمهوری اسلامی تجمیع کرده است.

 

ضرورت توجه به تعالیم اسلام برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان
آیت الله کعبی تصریح کرد: از آنجائی که عقبه پیشرفت یک منطقه دین و اخلاق است، غرب با استفاده از سینما، هنر و رسانه درصدد است بی بند و باری را در جامعه رواج دهد و بنیان خانواده را متزلزل کند و در واقع علیه دین و اخلاق توطئه کند.
وی ادامه داد: از همین رو رسالت شما دانش‌آموختگان این است با الگوی تمدنی اسلامی ایرانی که بر گرفته از تعالیم ناب اسلام محمدی است آشنا شوید و این الگو را در کشورهای خود ترویج دهید؛ در واقع امت اسلامی نباید امتی عقب مانده باشد ما باید از تمامی منابع و امکانات خدادادی و سرمایه‌های انسانی در منطقه استفاده کنیم و با احیا این ظرفیت‌ها و بهره‌مندی از علم، دانش و اقتصاد دانش بنیان شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در منطقه باشیم.
آیت الله کعبی تصریح کرد: امروز در جای جای ایران اسلامی دانشجویان و دانشگاه‌های بسیاری نه در حد اخذ مدرک بلکه با اتکا به علم و فناوری در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و توفیقات بسیاری نیز کسب کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.