رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و گرد و خاک در نوارشرقی و خیزش گرد و غبار در استان‌های غربی و رگبار و رعد و برق در ۳ استان خبر داد.

وزش باد شدید و گرد و غبار از شرق تا غرب کشور

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده وزش باد نسبتا شدید همراه با گردوخاک را در نوارشرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل خواهیم داشت. در این مدت در برخی نقاط استان‌های واقع  در غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روزهای شنبه تا دوشنبه (۲۵ تا ۲۷تیرماه) هفته آینده این وضعیت در مناطق ذکر شده تشدید می‌شود.

وی افزود: شرق دریای عمان در پنج روز آینده و دریای خزر در روز جمعه (۲۴تیرماه)مواج هستند و در سایر مناطق کشور طی پنج روز آینده پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ تیرماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ و روز شنبه (۲۵ تیرماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ تیرماه) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.