رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزاری جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) را گامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان قدس رضوی برای ترویج گسترده فرهنگ و سیره رضوی و بستری برای تحقق این هدف با استفاده از ظرفیت نخبگان برشمرد.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، بستر ترویج معارف رضوی با استفاده از ظرفیت نخبگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز، محمد مهدی خیرجو امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت معزز آستان قدس رضوی، این آستان را یک ظرفیت عظیم فرهنگی و نقش‌آفرین در عرصه عمومی و بین الملل برشمرده‌اند و طبق فرمایش ایشان، ترویج معارف رضوی نیازمند کمک و بهره‌گیری از خبرگان این عرصه است. 
خیرجو افزود: با همین رویکرد، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را با هدف ترویج معارف رضوی با استفاده از ظرفیت نخبگان این عرصه را در دستور کار قرار داد و امروز شاهد اختتامیه دومین دوره آن هستیم که با رشد کمی و کیفی قابل توجهی نسبت به دوره نخست برگزار شد.
وی تاکید کرد: نکته مهم اینکه، تولیت آستان قدس رضوی شخصا نسبت به بهره‌گیری از زبانِ فرهنگ، هنر و رسانه برای ترویج معارف رضوی تاکید دارند و در حقیقت بانی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز خود ایشان هستند و ما نیز به عنوان خادمان این عرصه تلاش کردیم این هدف محقق شود.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ادامه به ویژگی‌ها و شاخص‌های دومین دوره این جشنواره اشاره کرد و گفت: در دومین گام برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، دو بخش جدید «بین‌الملل» و «رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی مرتبط با فرهنگ رضوی» به بخش‌های جشنواره اضافه شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و عزم ما را نسبت به تقویت این دو بخش نیز جزم کرد.
خیرجو درباره آمار کلی دومین دوره جشنواره نیز گفت: بیش از یک هزار نفر در دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) شرکت کردند و بالغ بر ۳ هزار و ۱۲۷ اثر دریافت شد که نشان دهنده رشد ۶۵ درصد آثار دریافتی نسبت به دوره نخست بود. 
وی افزود: نکته مهم دیگر اینکه از نظر جغرافیای جشنواره نیز، امسال نه تنها از تمامی ۳۱ استان کشور اثر دریافتی داشتیم بلکه در بخش بین‌المللی نیز آثاری از کشورهایی همچون انگلستان، سوریه و پاکستان به دبیرخانه ارسال شد. 
خیرجو توسعه کمی و کیفی محتوای تولیدات رسانه‌های مرتبط با فرهنگ رضوی را یکی از اهداف مهم جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار افزایش ۶۵ درصدی آثار ارسالی، که نشانگر توجه ویژه اصحاب رسانه کشور و خبرگان این عرصه نسبت به ترویج و توسعه معارف ناب رضوی در سراسر کشور و سطح جهان است، کار تخصصی اعضای شورای سیاست‌گذاری و داوران سرشناس جشنواره نیز زمینه ارتقای کمی و کیفی این آثار را فراهم کرده است و این روند استمرار خواهد داشت. 
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این مراسم از سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه‌های رادیویی و برون مرزی، رسانه‌های گروهی و همه سازمان‌ها و افرادی که در راستای اطلاع رسانی گسترده این دوره از جشنواره در سراسر کشور و جهان اسلام، همکاری داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.