هم‌زمان با عید ولایت، حرم امام علی علیه‌السلام با بیش از سه هزار شاخه گل طبیعی تزیین و آماده برپایی جشن غدیر شد. همچنین خادمان سادات این آستان، در ورودی‌های حرم به استقبال زائران مولا رفتند.

نجف غرق در نور و شادی/بارگاه امیرالمومنین مملو از زائران و مجاوران امام علی(ع)

به گزارش قدس آنلاین، هم‌زمان با عید غدیر، حرم امام علی علیه‌السلام در نجف اشرف گل باران شد و خادمان حرم علوی با بیش از ۳ هزار شاخه گل طبیعی، نه تنها ضریح و شبستان‌های حرم، بلکه ایوان نجف را نیز تزیین کردند.

در این ایام مغازه‌های اطراف حرم نیز با پارچه‌های رنگی و پرچم مزین به نام امام علی علیه‌السلام آراسته شده‌اند و در جلوی هر مغازه‌ای شکلات و نوشیدنی توزیع می‌شود.

به سمت حرم که می‌روی، هنوز چشمت به گنبد مطلای حرم مولا نخورده که خادمان با شاخه گل طبیعی پذیرای زائران هستند و در ایوان نجف پرچم سبزرنگ «من کنت مولاه و فهذا علی مولاه» خودنمایی می‌کند.

در نزدیکی ضریح هم گل‌هایی قرار دارد که زیبایی ایوان نجف را چند برابر کرده است. عید غدیر، عید سادات است. بر همین اساس، خادمان سادات حرم علوی با شال‌هایی سبزرنگ حضور یافته و شاخه گل‌های قرمزرنگی در دست دارند و به زائران گل داده و جشن غدیر را تبریک می‌گویند.

زائران از شهرهای مختلف دسته دسته به سوی حرم مشرف می‌شوند و با نوای «حیدر، حیدر»، بزرگ‌ترین عید شیعیان را تبریک می‌گویند. در این روز حضرت محمد صلی الله علیه و آله، امام علی علیه السلام را مولا و جانشین خود معرفی و دین اسلام را تکمیل کرد.

پذیرایی از زائران حرم مولا و کیک ۷ طبقه برای بزرگترین جشن شیعیان

به منظور تکریم جشن غدیر، مردم عراق به حرم مولا مشرف شده و در گوشه و کنار نجف مراسم سروری برپا شده است. همچنین موکب‌های پذیرایی از زائران از شب گذشته فعال‌تر شده و هر کدام با توزیع نوشیدنی و غذای گرم از زوار پذیرایی می‌کنند.

کیک هفت طبقه نیز از دیگر اقدامات یکی از موکب‌های اطراف حرم است که به مناسبت جشن غدیر تهیه و بین زائران و مجاوران توزیع شد.

تبریک حرم امام علی (ع) به زائران در عید غدیر

به گفته الکرار، یکی از خادمان حرم امام علی علیه‌السلام موکب آستان نیز در ورودی‌های حرم مستقر شده و به زائران علاوه بر شیر و شکلات، تبرکی از حرم می‌دهد. این تبرکی‌ها از سنگ کوچک حرم تا پارچه‌های نذری متبرک به این آستان است.

برپایی برنامه‌های فرهنگی هم‌زمان با جشن غدیر

جزءخوانی قرآن، ترتیل‌خوانی، خطبه‌خوانی غدیر و مسابقه حفظ قرآن نیز هم‌زمان با شب عید غدیر در حرم مولا برگزار شد. همچنین خادمان سادات با حضور در ایوان نجف روز عید غدیر را جشن گرفته و به زائران عیدی می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.