رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، جشنواره کتاب سال رضوی را دنبال کننده جریان نشر فرهنگ رضوی در عرصه ملی و بین المللی عنوان کرد.

جشنواره کتاب سال رضوی؛ فرصتی برای نشر ملی و بین‌المللی فرهنگ رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، عبدالحمید طالبی، در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی که صبح امروز چهارشنبه(۲۹تیر) در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، خدمت به توسعه فرهنگ رضوی را افتخاری برای تمامی دستندرکاران در این امر دانست.
وی به نقش والای حضرت امام رضا(ع) در گفتمان‌های معرفتی و تعالی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی اشاره کرد و بارگاه منور رضوی را کانون توجه نخبگان و اندیشمندان برشمرد. 
طالبی، کتابخانه آستان قدس رضوی را از جمله مجموعه‌های دارای قدمت در آستان قدس رضوی برشمرد که طی تاریخ و ادوار اسلامی در توسعه و تعمیق فرهنگ شیعی ایفای نقش کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که بارگاه قدسی عالم آل محمد(ص) به عنوان جایگاهی برای علم و تحقیق در میان جوامع مسلمان است، افزود: در این بارگاه منور پرچم علم و تحقیق همواره برافراشته است.
طالبی به وجود میراث غنی شیعی در کتابخانه آستان قدس رضوی نیز اشاره کرد و این گنجینه ارزشمند  را که میراث دار آثار بزرگان علمی و دینی است، باعث افتخار ایران و اسلام برشمرد.

 

هدف مهم جشنواره کتاب سال رضوی
وی تصریح کرد: جشنواره کتاب سال رضوی نیز با هدف افزودن به این گنجینه ارزشمند با شناسایی و تجلیل اندیشمندان اسلامی که در داخل و خارج از کشور به عشق آن حضرت آثاری را تولید کرده اند، فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است که هر سال شاهد بروز و ظهور آثار جدید و ارزشمند در این زمینه هستیم.
وی در خصوص «جایزه سراج» هم توضیحی ارائه و عنوان کرد: هدف از طراحی و تدوین «جایزه سراج» به عنوان جایزه ویژه این جشنواره در راستای توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در ترجمه آثار دینی به دیگر زبان ها و شناسایی ناشران فعال بین الملل در نشر آثار رضوی است.
وی همچنین از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و دیگر موسسات همکار در امر برگزاری جشنواره کتاب سال رضوی قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.