قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی که به دعوت تولیت آستان مقدس علوی و با هدف شرکت در همایش امنای اعتاب مقدسه به عراق سفر کرده است، با مسئولان عالی رتبه حرم‌های مطهر حسینی، عباسیه و عسکریه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با مسئولان اعتاب مقدسه حسینی، عباسیه و عسکریه

به گزارش قدس آنلاین، حضور در جشنواره غدیریه حرم مطهر علوی در نجف اشرف و شرکت در همایش اعتاب مقدسه جهان اسلام، دو هدف اصلی این سفر مالک رحمتی و هیئت همراه به عراق است و پس از تشرف به زیارت عتبات مقدسه، در حاشیه آن نیز دیدارهای جداگانه با متولیان اعتاب مقدسه با رویکرد توسعه همکاری‌ها برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به زائران اهل بیت(علیهم السلام) برنامه‌ریزی شده است.
دیدار و گفتگو با «شیخ عبدالمهدی کربلایی» متولی شرعی حرم امام حسین (علیه‌السلام) و «حسن رشید العبایجی» امین العام آستان قدس حسینی، «سید مصطفی ضیاءالدین» امین‌العام عتبه عباسیه و دکتر «محمد قاسم» امین‌العام عتبه عسکریه، از جمله برنامه‌های قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این راستا بود.

 

ضرورت تقویت همکاری‌ها برای تسهیل زیارت مردم ایران و عراق
رحمتی در این دیدارها که مدیرعالی حرم مطهر رضوی نیز او را همراهی می‌کرد، ضمن ابلاغ سلام تولیت آستان قدس رضوی و ارائه گزارش از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(علیه السلام)، از میزبانی متولیان این اعتاب مقدسه تقدیر و اظهار کرد: با توجه به تردد میلیونی زائران بین دو کشور همسایه ایران و عراق، ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده توسط اعتاب مقدسه ضروری است و در این راستا آستان قدس رضوی برای گسترش تعاملات و همکاری‌های مشترک در جهت تسهیل زیارت آمادگی کامل دارد.

 

دیدار قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با مسئولان اعتاب مقدسه حسینی، عباسیه و عسکریه

هم‌افزایی برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی
یکی از محورهای مهم این دیدارها، گفتگو درباره میزبانی از زائران اربعین حسینی بود و در این خصوص بر همراهی و هم‌افزایی اعتاب مقدسه ایران و عراق برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش جهانی تاکید شد.

 

بررسی زمینه‌های همکاری مشترک
گفتگو درباره زمینه‌های مشترک گسترش همکاری بین اعتاب مقدسه نیز یکی دیگر از محورهای این دیدارها بود و در این خصوص، ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمی، فرهنگی، خدمت‌رسانی، تسهیل زیارت و همچنین همکاری‌های رسانه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دیدار قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با مسئولان اعتاب مقدسه حسینی، عباسیه و عسکریه

بازدید از طرح‌های توسعه اعتاب مقدسه
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین از طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرا در اماکن متبرکه این آستان‌های مقدس بازدید کرد و در جریان این پروژه‌ها قرار گرفت. 

شایان ذکر است قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی طی روزهای گذشته نیز علاوه بر دیدار و گفتگو با نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، در جلسه‌ای مشترک با سفیر ایران و سرکنسول ایران در نجف اشرف، ضمن بررسی نیازهای زائران ایرانی اربعین حسینی و اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از آنها، آمادگی خادمان حضرت رضا(علیه السلام) برای تقویت همکاری‌ها در این خصوص را اعلام کرده است.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.