طی روزهای گذشته خبر لغو اجلاس سالیانه منافقین به‌دلیل اختلافات داخلی گروهک و عدم توان ساماندهی آن‌ها در مدیریت که قرار بود اول و دوم مرداد در آلبانی برگزار شود، منتشر شد.

«منافقین» به دنبال اقدام‌ ضدایران

اما روز گذشته، برخی رسانه‌های غربی با انتشاربیانیه‌ای دروغ پردازانه، ازطرف این سازمان مدعی شده‌اند این اجلاس به دلیل «تهدید تروریستی» برگزار نشده است. سفارت ایالات متحده در «تیرانا» هم به شهروندان خود هشدار داده از «تهدید بالقوه‌ای که اجلاس جهانی ایران آزاد در آلبانی را مورد هدف قرار می‌دهد، آگاه است». این سفارتخانه همچنین از آمریکایی‌ها خواسته از حضور در اجلاس سازمان منافقین در آلبانی خودداری کنند. این ادعا درحالی مطرح می‌شود که سازمان منافقین خود در برخی کشورها تحت عنوان گروهک تروریستی شناخته‌ می‌شود.  در همین رابطه سید رضا قزوینی الغرابی پژوهشگر حوزه تروریسم به خبرنگار قدس می‌گوید: ماجرای تعطیلی نمایش سالانه منافقین ارتباط قابل توجهی با مصوبه اخیر پارلمان بلژیک بر تبادل محکومان دو کشور دارد. اگر توضیحات چهارشنبه آینده‌ اعضای کابینه دولت بلژیک برای دادگاه این کشور اقناع کننده باشد، شاهد آزادی اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان که  با فضاسازی دروغین منافقین بازداشت شده خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه این گروهک به  دستگیری آقای اسدالله اسدی به چشم  دستاورد نگاه می‌کرد، یادآور شد: منافقین با 
دروغ پردازی و فریب به دنبال این هستند از تبادل محکومان بین دو کشور جلوگیری کنند. قزوینی الغرابی خاطرنشان کرد: منافقین تلاش دارند با دروغ‌پردازی و فضاسازی مبنی بر وجود یک تهدید امنیتی در نمایش خود، روابط ایران و کشورهای دیگر را تخریب و برای خود مظلوم‌نمایی کنند. ماهیت منفور منافقین سبب می‌شود مقامات فعلی کشورها در شوهای سالانه آن‌ها شرکت نکنند و فقط افراد بازنشسته با دریافت‌های مالی از این گروه حضور داشته باشند. متأسفانه منابع مالی این گروه همیشه در کتمان بوده و در نشست‌های پرهزینه‌ای که توسط این گروه برگزار می شود هم مسئول عالی‌رتبه‌ای را مشاهده نمی‌کنید که در زمان حضور در برنامه های منافقین، مسئولیتی در کشور خود داشته باشد.

خبرنگار: شمس الدین نجفی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.