با پایان اعزام حجاج کشورمان به مدینه منوره، تعداد حجاج ایرانی حاضر در سرزمین وحی به حدود ۱۲ هزار نفر رسید که نیمی از زائران در مدینه منوره و نیمی دیگر در مکه مکرمه حضور دارند.

اعزام حجاج به مدینه پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، روند بازگشت حجاج به کشورمان در حال انجام است و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، همه حجاج ایرانی تا هفتم مردادماه به کشور بازمی‌گردند.

طواف خانه خدا توسط حجاج ایرانی

پس از اتمام مناسک حج تمتع، روند انتقال حجاج که در قالب مدینه اول به سرزمین وحی اعزام شده بودند، آغاز شد و برخی دیگر از حجاج که در قالب کاروان مدینه دوم بودند، به مدینه منوره مشرف شدند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، از بین ۳۹ هزار و ۶۳۵ حاجی ایرانی، تاکنون ۲۷ هزار نفر از حجاج ایرانی از فرودگاه مدینه و جده به کشور بازگشته‌اند و حدود ۱۲ هزار ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند.

حجاج که به مدینه منوره مشرف می‌شوند، پس از ۶ روز اقامت در مدینه به کشور بازمی‌گردند که آخرین گروه حجاج در قالب مدینه دوم شب گذشته مکه مکرمه را ترک کرده و وارد مدینه منوره شدند.

با تشرف آخرین گروه حجاج به مدینه، نیمی از حجاج ایرانی در مدینه و نیمی دیگر در مکه حضور دارند و روزانه بیش از ۲ هزار نفر از عربستان به میهن اسلامی برمی‌گردند.

 هم‌زمان با آخرین روز ماه ذی‌الحجه بازگشت حجاج ایرانی به کشور به اتمام می‌رسد و با توجه به اینکه همچنان وضعیت عمره مفرده برای ایرانیان مشخص نیست، پس از آن هیچ زائر ایرانی در عربستان حضور نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.