معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، سال گذشته مانع تعطیلی ۶۱۰ واحد تولیدی شد.

جلوگیری از تعطیلی ۶۱۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سیدامیر مرتضوی  در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: دادگستری استان امسال عنوان برتر استان های کشور را در حوزه اقتصاد مقاومتی کسب کرده و از رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور مورد قدردانی قرار گرفت.

وی بیان کرد: کسب این موفقیت مرهون هماهنگی بین اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان است که توانستند در کنار احیای واحدهای تولیدی تعطیل یا جلوگیری از تعطیلی آنها، در راستای خدمت به مردم، جلوگیری از بیکاری و افزایش جرایم و آسیبهای اجتماعی گام بردارند.

وی اظهار داشت: در این ستاد مشکلات هر یک از واحدهای تولیدی بررسی می شود و در صورتی که با هر یک از دستگاه های اجرایی مشکل داشته باشند، کمکها و حمایتهای قضایی از آنها صورت می گیرد.

معاون قضایی دادگستری کل خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید قدرت انجام اقدامات جسورانه را داشته باشند، شرایط فعلی عادی نیست که بتوان فقط قانون را اجرا کرد، در شرایط سخت و بحرانی کنونی باید برای حل مشکلات دستور جهادی صادر نمود، دلیل تشکیل قرارگاه، ستاد یا کمیته متشکل از مدیران مختلف دستگاه های اجرایی هم انجام کارهای فوق العاده برای جلوگیری از تعطیلی یک واحد و از بین رفتن دهها شغل است.

معاون قضایی دادگستری کل خراسان رضوی گفت: خوشبختانه مدیران این استان همراهی و هماهنگی خوبی دارند و ما نیز از تمام مدیران لایق حمایت و پشتیبانی می کنیم و انتظار داریم با قدرتی بیشتر از گذشته تلاش کنند تا مشکلات بخش تولید را حل نمایند.

واگذاری زمین به نرخ مناسب به دانش بنیان‌ها

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: نزدیک به ۱۵ سال است که شعار محوری سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می شود، حول موضوعات اقتصادی است چرا که نیاز امروز جامعه توسعه اقتصادی است.

رضا رحیمی افزود: یکی از پیشرانهای توسعه اقتصادی، صنعت است که تحول ایجاد می کند، خوشبختانه امروز خراسان رضوی به توسعه صنعتی دست یافته و رشد خوبی در اشتغالزایی در حوزه صنعت داشته است.

وی مهمترین پیشران توسعه را منابع انسانی ذکر و بیان کرد: در این خصوص دانش بنیان ها و فناورها می توانند صنعت را به تحول برسانند، تسهیلاتی که امروز سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به شرکتهای دانش بنیان اختصاص داده، بسیار قابل توجه است و بهترین بستر برای رشد و توسعه آنها را فراهم کرده است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در این زمینه براساس آیین نامه های سازمان قوانین و مقررات، در صورتی که شرکتهای دانش بنیان زمین را از طریق مزایده عمومی دریافت کنند، این شرکت زمین را به نرخ بسیار مناسب به آنها واگذار می کند و حمایتهای نرم افزاری را نیز از آنها دارد.

جلوگیری از تعطیلی ۶۱۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی

نقص در جلب مشارکت مردمی در عرصه های اقتصادی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی نیز در این آیین، ارتقای سرمایه اجتماعی را یکی از ضرورتهای جامعه امروز دانست و گفت: ما تجربه خوبی در جلب مشارکت مردمی در عرصه های سیاسی داریم اما نتوانستیم این مشارکت را به نحو مطلوب در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جلب کنیم.

مرتضی دهقانی اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، موتور پیشران سیاستهای حوزه صنعتی و خط مقدم جبهه اقتصادی است، باید اذعان کنیم یکی از خلاءهای ما در حوزه اقتصاد این است که کمتر به پیوستهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توجه کرده ایم.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورتهای جامعه امروز داشتن منظر و نگاه اجتماعی است، هر کسی در هر حوزه ای اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کار کند باید از این منظر و دیدگاه نیز برخوردار باشد، یک بخش از این دیدگاه اجتماعی جلب مشارکت مردمی است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دولت سیزدهم رویکرد جدی خود را بر مردمی سازی دولت قرار داده و سند تحول دولت مردمی را هم بر این مبنا تنظیم کرده است، این دولت اصرار دارد با حرکت و نگاه جهادی چرخشهای تحول آفرینی داشته باشد؛ لذا ضروری است تا در نظام اداری به صورت مساله محور، اقدامات خود را تنظیم کنیم.

کمبود زمین و زیرساختها، مشکل اصلی صنعت خراسان رضوی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: اهمیت شرکت شهرکهای صنعتی بر کسی پوشیده نیست چرا که زمینه ساز رشد و توسعه، زیرساختها و معافیتهایی است که به سرمایه گذاران داده می شود تا بتوان از این طریق صنعت و اشتغال را توسعه داد.

امیررضا رجبی با بیان اینکه در حوزه زیرساختها با عقب ماندگی های زیادی مواجه هستیم، افزود: با وجود عقب ماندگی موجود در زیرساختها، به دلیل همجواری خراسان رضوی با دو کشور و دسترسی به بازار محصولات سایر کشورها، علاقه مندی زیادی برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد.

وی بیان کرد: با این حال کمبود زمین و زیرساختها از موانع اصلی در توسعه سرمایه گذاری صنعتی است که جبران آن همت بیشتر مسوولان را می طلبد و در سفر رییس جمهور به خراسان رضوی نیز اولویت بر تامین زیرساختهای شهرکهای صنعتی استان گذاشته شد که در صورت تحقق و اجرایی شدن این مصوبات، کمک زیادی به جذب سرمایه گذار خواهد شد.

 در پایان این آیین با معرفی "جعفر فرشچی" به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، از خدمات "محمدابراهیم کیانفر"، در دوران سرپرستی این شرکت قدردانی شد.

جلوگیری از تعطیلی ۶۱۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.