قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه بیست و هفتم جولای ۲۰۲۲ (پنجم مرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱) + عکس

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا عکس اصلی صفحه نخست خود را به سخنرانی های مایک پنس و دونالد ترامپ در رویدادهای جداگانه ای در شهر واشنگتن اختصاص داده است، و نکته جالب توجه این سخنرانی ها را سبک و سیاق دوئل گونه این دو در راه آماده سازی برای انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی می کند. این روزنامه همچنین از ادامه بالا رفتن قیمت های کالاها در آمریکا خبر می دهد و می گوید برندهای مطرح در این کشور برای ساخت محصولات خود مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری برای مواد اولیه هستند و به این ترتیب قیمت های خود را نیز بالا می برند.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی به ادامه درگیری میان این رژیم با روسیه، به خاطر تعطیلی آژانس یهود پرداخته است. این روزنامه می گوید یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که می خواهد با مقامات روسی صحبت کند تا این مساله مهم برای اسرائیلیان را حل کند. جروزالم پست همچنین گزارش جدید سازمان ملل را بازتاب داده است که در آن عنوان شده این لابی یهودیان است که کنترل شبکه های اجتماعی جهانی را به دست دارد.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن تیتر اصلی صفحه نخست خود را به اعدام قاتل قتل عام شهر آکیهابارا در این کشور اختصاص داده است. این قتل عام که توسط توموهیرو کاتوی ۲۵ ساله در سال ۲۰۰۸ به انجام رسید و منجر به کشته شدن ۷ و زخمی شدن ۱۰ نفر شد و اکنون بعد از حواشی بسیار پیرامون اعدام یا عدم اعدام او این امر ۱۴ سال بعد به اجرا گذاشته شد. جپن تایمز آغاز برنامه های ویژه ژاپن برای کنترل گسترش بیماری آبله میمونی در این کشور را نیز بازتاب داده است.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس عکس اصلی صفحه نخست خود را به صحنه ای عجیب در مذاکرات نامزدهای نخست وزیری بریتانیا اختصاص داده است جایی که در زمان سخنرانی لیز تراس در خصوص مبحث سلامت، یکی از مجریان برنامه از حال رفته و بیهوش می شود. این روزنامه البته صحبت های ریشی سوناک دیگر نامزد نخست وزیری و چرخش ۱۸۰ درجه ای او نسبت به مبحث کاهش مالیات ها نسبت به زمانی که وزیر خزانه داری کشور بوده است را جالب توجه تر لقب می دهد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین گزارش و عکس اصلی صفحه نخست خود را به دیدار روسای جمهور چین و اندونزی اختصاص داده است. چین که پس از تلاش های آمریکا برای گسترش روابط خود با چندین کشور شرق آسیا، خود نیز به تلاش برای بالا بردن سطح روابطش با این کشورها پرداخته است، اندونزی را گزینه مناسبی برای این امر قلمداد کرده و از عمیق تر شدن رواطط میان دو کشور و تاکید بر ثبات منطقه می گوید. گلوبال تایمز همچنین از برنامه های چین برای جوان سازی این کشور خبر داده و تاکید می کند این امری اجتناب ناپذیر برای آن ها خواهد بود.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.