هواشناسی با اعلام سطح قرمز نسبت به تداوم و تشدید سامانه بارشی طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی گسترده و شکستن پل و مسدود شدن جاده ها در کرمان هشدار داد.

هشدار قرمز هواشناسی برای کرمان؛ تشدید سامانه بارشی

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان شنبه در اطلاعیه ای با اتکا به هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی از شنبه هشتم مرداد تا دوشنبه ۱۰ مرداد در این استان ادامه دارد.

این اطلاعیه می افزاید: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید (بویژه در ساعات بعدازظهر)، تگرگ، صاعقه و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک موقت، برای مناطق مرکزی، غرب و جنوب کرمان پیش بینی می‌شود.

وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیرهای برق از مخاطرات  ذکر شده در این اطلاعیه است.

مدیریت بحران استانداری کرمان بر اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان و ادارات کل امور عشایری و جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان وآمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط، جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی تاکید کرده است.

سامانه پرقدرت بارشی مونسون از ابتدای هفته گذشته وارد استان کرمان شده است و اغلب مناطق استان تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته اند که باعث طغیان رودخانه ها، مسیل ها و آبگرفتگی معابر و خسارات گسترده شده است، فعالیت سامانه بارشی مونسون هم اکنون در مناطق شمالی و غربی کرمان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.