منابع خبری گزارش دادند که آمریکا به منظور مقابله با پهپادها و موشک‌ها طرحی را برای حمایت مالی از کشورهای دوست خود تدوین کرده است.

کمک مالی آمریکا به کشورهای دوست برای مقابله با پهپادها و موشک‌ها

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های مغربی، اخیرا، خبر دادند که کنگره آمریکا قانونی را برای حمایت مالی از توانمندی‌های نظامی گروهی از کشورهای دوست خود در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی تصویب کرده است.

شبکه مغربی «شوف تی‌وی» در این باره گزارش داد که یکی از کشورهایی که از حمایت مالی آمریکا بهرمند خواهد شد، کشور مغرب یکی از متحدان آمریکا خارج از پیمان ناتو است.

آمریکا مدعی شده است که ایران به جبهه «پولیساریو» در مغرب کمک نظامی می‌کند ازاین‌رو تصمیم گرفته است به نیروهای مسلح پادشاهی مغرب کمک مالی کند.

براساس این گزارش، آمریکا به مغرب سامانه‌های پدافند هوایی خواهد داد و در عین حال، برخی معاملات نظامی مغرب از جمله معاملات دریافت رادار و همچنین سیستم‌های هشدار سریع را تأمین مالی خواهد کرد.

جبهه پولیساریو سازمانی سیاسی نظامی در منطقه «صحرای غربی» است که ده‌ها سال است برای کنترل این منطقه و خودمختاری بر آن با کشور مغرب در تنش و درگیری به سر می‌برد. این سازمان از سوی بسیاری از کشورهای آفریقایی به رسمیت شناخته می‌شود و عضو اتحادیه آفریقاست.

دولت مغرب بارها مدعی حضور نیروهای ایرانی یا حزب‌الله لبنان در صحرای غربی و کمک به نیروهای جبهه پولیساریو شده است. «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب در اردیبهشت، پیشتر ادعا کرده بود که ایران به مخالفان مغرب پول و سلاح و آموزش می‌دهد که این موضع با واکنش «سعید خطیب زاده» سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران مواجه شد و او چنین اتهاماتی را قویا رد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.