سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: برای سفر به مشهد در دهه پایانی صفر تاکنون ۱۲۰ کاروان پیش ثبت‌ نام کرده‌اند که پس از تایید سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانداری مشهد ثبت‌ نام‌های آنان قطعی شده و ارائه خدمات به این کاروان‌ها صورت خواهد گرفت.

پیش ثبت‌ نام ۱۲۰ کاروان پیاده برای سفر به مشهد در دهه پایانی صفر

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضایی در خصوص اقدامات این ستاد در راستای میزبانی از کاروان‌های زائران پیاده با اشاره به مشکلات ایستگاه‌های بین راهی زائران پیاده نظیر تامین سوخت، آب و نان اظهار کرد: در ایستگاه‌های بین راهی امکانات پخت نان فراهم شده اما برای تامین آرد با شرایط فعلی مشکلاتی وجود دارد که از طریق نامه‌نگاری این مشکل به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی منعکس شده و امیدواریم با حل این موضوع بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی میزبانی شایسته‌ای از زائران پیاده داشته باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه پیش ثبت‌ نام کاروان زائران پیاده تا دوم شهریور ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: فرایند پیش ثبت‌ نام از ۲۲ مرداد ماه آغاز شده و مدیران کاروان‌های زیارتی می‌توانند با مراجعه به سامانه www.zaerin۸.ir با بارگذاری مدارک خواسته شده ثبت‌ نام کنند.

وی عنوان کرد: اخذ مجوز کاروان پیاده از سازمان تبلیغات اسلامی منوط بر کار فرهنگی به عنوان هیات مذهبی است. در صورت ارائه این مجوز است که ستاد به این کاروان‌ها خدمات ارائه خواهد کرد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ثبت‌ نام انفرادی صورت نمی‌گیرد، گفت: برخی افراد از روستاها با تعداد سه تا چهار نفر برای زیارت با پای پیاده در دهه پایانی صفر اقدام به ثبت‌ نام می کنند که ستاد برای این تعداد ارائه خدمات نمی‌کند.

رضایی با بیان اینکه سقف تعداد افراد برای کاروان‌هایی که برای اولین بار ثبت‌نام می‌کنند، ۱۲۰ نفر است، افزود: کف و سقف تعداد افراد در هر کاروان بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر تعیین شده و کاروان‌هایی مانند کاروان پیاده نیشابور که تعداد آن به ۲۰۰۰ نفر می‌رسد به چهار کاروان تقسیم می‌شود.

وی در خصوص نحوه برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به کاروان‌ها بیان کرد: بر اساس ثبت‌ نام کاروان‌ها برنامه‌ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت‌رسانی در مسیر و استفاده از ظرفیت ایستگاه‌ها و محل اسکان کاروان در مشهد مشخص می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.