مسعود ستایشی در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره تعلل دستگاه‌های اجرایی مسئول در ارائه لایحه ساماندهی بازار رمزارزها، گفت:

انتظار از دولت برای ساماندهی رمزارزها

کشف و انتقال حدود ۲میلیارد یورو از اموال بابک زنجانی به شرکت نفت، اتهامات جدید علیه تبعه سوئدی متهم به جاسوسی، رسیدگی قوه قضائیه به ترک فعل مسئولان در حوزه ساماندهی بازار رمزارزها، بازگشت پرونده هواپیمای اوکراینی به دادگاه و وضعیت اعلان نتایج آزمون وکالت ازجمله مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در نشست خبری دیروز سخنگوی قوه قضائیه بود.

به گزارش خبرنگار قدس، مسعود ستایشی در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره تعلل دستگاه‌های اجرایی مسئول در ارائه لایحه ساماندهی بازار رمزارزها، گفت: رئیس قوه قضائیه تأکیدات زیادی در قبال ترک فعل‌ها و انجام تکالیف قانونی که باید صورت می‌گرفته و اما انجام‌نشده، داشته‌اند ازجمله درزمینه رمزارزها مأموریتی را به سازمان بازرسی کل کشور داده‌اند.
مسعود ستایشی بابیان اینکه دولت در تدوین و ارائه لایحه ساماندهی رمزارزها تأخیر داشته و آن را ارائه نکرده، افزود: اما از مسیرهای دیگر اقداماتی صورت گرفته، مثلاً در تدوین طرح مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی با همکاری مجلس و قوه قضائیه ماده‌ای درزمینه جرم انگاری رمزارزها در آن پیش‌بینی‌شده است.
وی افزود: معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه نیز در چند جلسه مشترک با حضور دادستانی کل کشور و معاونت راهبری قوه قضائیه خلأهای قانونی در حوزه برنامه‌های تخصصی به‌ویژه در حوزه رمزارزها را مازاد بر آنچه در طرح مبارزه با اخلالگران اقتصادی آمده است، بررسی کردند؛ همچنین موضوع رمزارزها در لایحه تعزیرات نیز پیش‌بینی خواهد شد و در این لایحه هم مدنظر قرارگرفته است.
وی با اشاره به ارائه گزارش سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه خاطرنشان کرد: این گزارش به تعیین تکلیف سریع، شفاف و ضابطه‌مند از حیث ممنوعیت یا نبود ممنوعیت قانونی در حوزه رمزارزها و به‌تبع آن‌ها تدوین وضع قوانین جامع و کارآمد متناسب با حجم فرایند در حوزه مزبور اشاره دارد که این گزارش به دولت ارائه‌شده است.
سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: همچنین در این گزارش تأکید شده با اعمال‌نظر به شرایط، واقعیت و اتفاقات روز کشور و همچنین گستره بین‌المللی فعالیت رمزارزها نسبت به بررسی این موضوع با بهره‌گیری از دیدگاه‌ها اقدام شود و اگر لازم است، اصلاح مقررات، تدوین آیین‌نامه‌ها مدنظر قرارگرفته و لایحه قانونی سریع‌تر به مجلس برود و اقدامات قانونی صورت گیرد و این مطالبه دستگاه قضاست.
وی در این نشست از ایراد اتهام افساد فی‌الارض، پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی برای میلاد حاتمی از سرکردگان سراچه‌های شرط‌ بندی در کشور ترکیه که چندی پیش دستگیر و به ایران انتقال داده شد، خبر داد و گفت این پرونده ۲۲ متهم دارد.

اتهامات جدید علیه جاسوس سوئدی
سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده تبعه سوئدی متهم به جاسوسی هم از کشف اسناد و مدارک جدیدی خبر داد که اتهامات بیشتری را متوجه وی می‌کند و گفت بر اساس این سرنخ‌ها به احتمال زیاد اتهامات بیشتری به پرونده و کیفرخواست وی اضافه خواهد شد.
ستایشی در پاسخ به پرسشی در رابطه با بازداشت یکی از سر شبکه‌های فساد به نام شهروز سخنوری (الکس) که دو سال پیش به همراه مادر و فردی که رابط وی بود، دستگیر شد، گفت: راه‌اندازی شبکه سازمان‌یافته فساد از اتهامات این فرد است. این فرد به اعدام و همدستان وی به هشت سال حبس محکوم‌شده‌اند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد شکایت حسن خمینی از دهباشی هم گفت با اعتراض متشاکی به‌حکم ۶ ماه حبس برای وی، پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفته و در حال بررسی است.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.