رئیس‌جمهور اوکراین در نواری ویدئویی به مردم کشورش در مناطق تحت کنترل روسیه هشدار داد به پایگاه‌های نظامی روسیه نزدیک نشوند.

زلنسکی: مردم اوکراین به پایگاه‌های روسیه نزدیک نشوند

به گزارش قدس آنلاین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی از مردم کشورش در قلمروهای تحت کنترل روسیه درخواست کرد که به تأسیسات نظامی و انبارهای مهمات روسیه نزدیک نشوند.

طبق این گزارش، زلنکسی که هر از چندگاهی پیام‌هایی ویدئویی منتشر می‌کند، گفت: «هر روز و هر شب شاهد گزارش‌هایی از انفجارهای موقت در قلمروهای تحت اشغال اشغالگران هستیم. من هم‌اکنون از تمامی مردم کریمه، در مناطق جنوب کشور و مناطق تحت اشغال دونباس و منطقه خارکیف می‌خواهم که بسیار مراقب باشند. لطفاً به تأسیسات نظامی ارتش روسیه و تمامی مکان‌هایی که آن‌ها مهمات و تجهیزات خود را انبار می‌کنند و مراکز فرماندهی دارند، نزدیک نشوید».

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه تصریح کرد که دلایل انفجارها در قلمروهای اشغالی می‌تواند بسیار متفاوت باشد، به خصوص مفهوم «آدم‌کشی» خود روس‌ها را نقل قول کرد.

در عین حال، زلنسکی، تأکید کرد که هدف تمامی انفجارها در قلمروهای اشغالی، تخریب خطوط تأمین روسیه، مهمات آن‌ها، تجهیزات نظامی و دیگر تجهیزات آن‌ها، مقر فرماندهی و نجات زندگی شهروندان اوکراینی است.

زلنسکی در ادامه با اتهام‌زنی به ارتش روسیه ادامه داد: «هرچه اشغالگران فرصت اندکی برای اقدامات شیطانی و کشتن مردم اوکراین داشته باشند، ما سریع‌تر می‌توانیم از طریق آزادسازی سرزمین خود به این جنگ پایان دهیم و صف خودروهایی که از طریق پل کریمه در حال ترک کردن منطقه هستند، نشان می‌دهد که اکثریت قاطع شهروندان یک کشور تروریستی فهمیده‌اند یا احساس کرده‌اند که کریمه مکانی برای آن‌ها نیست».

صبح روز گذشته (سه‌شنبه ۱۶ آگوست )مجموعه‌ای از انفجارها در نزدیکی شهر «دژانکوی» در کریمه رخ داد. انفجارهایی در انبارهای مهمات رخ داد و یک پست ترانسفورماتور و خطوط راه آهن نیز آسیب دید».

وزارت دفاع روسیه علت انفجار در انبار نظامی را یک اقدام خرابکارانه اوکراین توصیف کرد. پس از انفجارها، صف بزرگی از خودروها تلاش دارند کریمه را ترک کنند. شمار خودروهایی که از پل کرچ عبور کرده‌اند به یک رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.