فرمانده پلیس راه بردسکن گفت: هرچند مسیر بردسکن به سبزوار یک شاهراه مهم اقتصادی محسوب می‌شود و تریلی‌های ترانزیتی از این مسیر تردد می‌کنند اما حتی از داشتن یک کیلومتر راه دو بانده محروم است.

جاده‌های ترانزیتی که حتی یک کیلومتر راه دو بانده ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسین شاکری از حادثه‌خیز بودن بخش قابل توجهی از راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

وی با انتقاد از وضعیت راه‌های بردسکن، افزود : از ۱۰۸۰ کیلومتر راه‌های این شهرستان تنها ۸۰ کیلومتر آن مشخصات راه اصلی داشته و باقی راه فرعی را دارند.

شاکری با بیان اینکه جاده بردسکن-سبزوار از محورهای کوهستانی و پرتردد استان است که علاوه بر تردد خودروهای سواری، حجم زیادی از خودروهای سنگین و تریلی از این مسیر ترانزیتی رفت و آمد دارند، عنوان کرد: به دلیل ترانزیتی، یک بانده و کم عرض بودن این جاده و پیچ‌های خطرناک سالانه تعدادی از هم‌وطنان در این جاده کشته و مصدوم شوند.

فرمانده پلیس راه بردسکن تصریح کرد: باوجود اینکه این جاده به سبب تردد تریلی‌های بنادر جنوبی به آسیای میانه مسیری ترانزیتی و شاهراه مهم اقتصادی محسوب می‌شود اما علاوه بر کم عرض بودن از آسفالت مناسبی برخوردار نیست.

وی با انتقاد از اینکه هرچند بردسکن یک چهارراه مواصلاتی محسوب می‌شود اما حتی از داشتن یک کیلومتر راه دو بانده محروم است، از حادثه‌خیز بودن بیش از ۸۰ درصد راه‌های این منطقه خبر داد.

شاکری با اظهار تأسف از اینکه طی چهار ماهه ابتدای امسال از ۸ فقره تصادف منجر به فوت در حوزه راه‌های بردسکن ۶ فقره منجر به فوت تنها در محور بردسکن به سبزوار رخ داده است، گفت: به طور متوسط هر روز یک تصادف در این محور رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: متأسفانه همه ساله شاهد تصادفات مرگباری در این محور هستیم که می‌طلبد نسبت به تعریض محور، رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح پیچ‌های غیر استاندارد اقدام شود.

فرمانده پلیس راه بردسکن در پایان از رانندگان خواست؛ هنگام رانندگی سرعت مطمئنه و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و از صحبت کردن با گوشی همراه و سبقت بی‌جا امتناع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.