قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو اِستِیتسمَن در تازه ترین شماره خود به مناسبت ششمین ماه آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، پرونده ای در این خصوص منتشر کرده است. این نشریه بر روی جلد خود، کره زمینی به دو نیم تقسیم شده با تجهیزات و سلاح های جنگی طراحی کرده و با تیتر «شش ماه که جهان را تغییر داد» پیامدهای جنگ روسیه علیه اوکراین بر آینده جهان در شاخه های مختلف را زیر ذره بین برده است. نیو استیتسمن همچنین مقاله ای در خصوص ترور سلمان رشدی نیز به چاپ رسانده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

آتلانتیک

ماهنامه آتلانتیک در پرونده ای به سیاست جداسازی کودکان از والدینشان توسط دولت ایالات متحده در راه پناهندگی به آمریکا پرداخته است. این نشریه در پرونده خود روایت چندین روانشناس کودک که در نهادهای کمک به روان درمانی کودکان تازه پناهنده شده به آمریکا مشغول به کار هستند را منتشر کرده، که در گزارش آن ها برخورد با چند ده کودکی دیده می شود که به شکل واضح و سیستماتیکی در مرز آمریکا از والدین خود جدا شده اند. آتلانتیک آغاز این رویه را تاسیس وزارت امنیت میهن بعد از حملات یازدهم سپتامبر دانسته، اما معتقد است در چند سال گذشته این سیستم جداسازی سیستماتیک در آمریکا افزایش یافته است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

مادِر جونز

نشریه مادِر جونز که هر دو ماه یکبار به چاپ می رسد در تازه ترین شماره خود، در پرونده ای به بررسی شرایط حزب جمهوری خواه در آمریکا پرداخته و شرایط را برای آن ها به هیچ عنوان خوب ارزیابی نمی کند و دلیل آن را نه فقط به خاطر وقایع اخیر در این حزب بلکه در وقایع سالیان دور می بیند. این نشریه با انتخاب تیتر «حزب جمهوری خواه چگونه عقلش را از دست داد» معتقد است حزب جمهوری خواه ایالات متحده خیلی پیشتر از دونالد ترامپ نشانه هایی از گم کردن راه را در خود نشان داده و هر اتفاقی در آینده برای ترامپ نیز بیفتد، این روند کنونی، آن ها را به نزول بیشتری خواهد فرستاد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

نیویورکر

مجله مشهور نیویورکر در تازه ترین شماره خود با یک طراحی جلد جالب توجه، به پدیده سلبریتی ها در جهان امروز پرداخته است. این نشریه معتقد است اگر قرار باشد یک چهره که از تمامی ستاره ها همیشه بیشتر در کانون توجه بوده و جذابیت خود را حفظ کرده را انتخاب کنیم آن مونا لیزا است که در نقاشی معروف لبخند ژوکوند توسط لئوناردو داوینچی به تصویر کشیده شده است؛ جایی که در طراحی جلد نیویورکر دست خود را مانند ستاره ها به نشانه اینکه عکس نگیرید در مقابلش قرار داده است. این نشریه با مثالی از مونا لیزا می گوید بسیاری از سلبریتی ها توانایی اضافه کردن ارزش خاصی به جامعه ندارند و اینکه با این وجود چگونه آن ها را مشهور می کنیم و به آن ها اهمیت می دهیم، مثل یک معمای حل نشده می ماند.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

کریسچِن ساینس مانیتور

هفته نامه کریسچِن ساینس مانیتور در تازه ترین شماره خود، به از دست رفتن تدریجی نقش همیشه مهم دانشگاه های دولتی در ایالات متحده در حفظ دموکراسی در این کشور پرداخته است. این نشریه با طراحی جلد جالب خود از ساختمان کنگره شهر واشنگتن دی سی که یکی از ستون های آن با کتاب نگاه داشته شده و البته با تیتر «ستون لرزان» معتقد است موسسان اولیه ایالات متحده آمریکا همیشه به دانشگاه های دولتی در این کشور به چشم عنصری کلیدی در حمایت از دموکراسی نگاه می کرده اند، اما نه تنها سیاستمداران و بلکه مردم آمریکا نیز دیگر اهمیت چندانی به این نقش نمی دهند.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • yld ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    خیلی عالی بخش مجلات و مطبوعاتتون